Bugaboo-tråd nr 21
Lillla My: Skönt att höra att det är fler med lite tid och klängiga bebisar.. Har drygt 10 saker på min sy lista.. Tycker att dottern borde fatta det och sova lite på dagtid, men icke..
Lillla My: Skönt att höra att det är fler med lite tid och klängiga bebisar.. Har drygt 10 saker på min sy lista.. Tycker att dottern borde fatta det och sova lite på dagtid, men icke..
gavagai: Jag försökte googla lite på det där med maxvikten på bebis i liggdelen på camen.. Hittade ingenting. Är det så att den bara klarar 9kg? Dottern ligger rätt mycket över snittet (översta kurvan) och väger redan 7kg trots att hon bara är 3 månader.. Hon går upp ca 300 gram / vecka vilket innebär att jag måste byta om 6-7veckor då hon är runt 4,5 månad.. Känns så tidigt, men det kanske är okej?
AnPa & galojj: Jag tycker faktiskt att 9 kilo verkar lite väl lågt och det är säkert ingen fara att överstiga det lite som ni säger.. Får väl se, kan väl erkänna att jag är rätt sugen på att byta till sittdelen ganska snart ändå, den är ju så fin. Dessutom börjar dottern bli nyfiken och vill se. Att ha barn i vagn till tonåren tror jag att jag hoppar, men jag vet hur jag var i den åldern och vid det laget ska hon antingen ha inbyggd gps eller stanna hemma
Asereht: Jag skulle gärna vilja ha måtten på dynan så jag kan fixa ett mönster.. Jag och mannen är rätt eniga om att vi ska byta till sittdelen snart och då måste man ju ha en matchade dyna till den röda sufletten som snart är klar
Va inne och spanade i ditt galleri men hittade inget. Lust att skicka över de när du får tid?
Sitter och funderar på att byta till sittdelen på min Cameleon snart.. Dottern blir snart 4 månader och de tillfällen som hon är vaken i vagnen blir hon vansinnig om hon inte ser nått vilket slutar med att jag får bära henne.. Använder dock vagnen oftast när går jag ut på promenader på dagtid och då sover hon, så nu är jag lite orolig för hur det kommer funka i sittdelen. Hur ska jag bädda? Hon ligger ju så skyddad i liggdelen.. Hur har ni gjort? Till hösten/vintern har jag åkpåse men den känns ju rätt varm nu..
Jag låter ofta dottern sova utomhus på dagarna... För att undvika insekter och sånt så använder jag myggnätet som jag fick med när jag köpte min Cameleon men som jag sätter fast det så får jag det bara runt själva sufletten och ner precis framför vilket innebär att jag måste ha liggdelslocket på.. Satt och kikade lite på Kidzshoppen och där finns ett myggnät som verkar kunna täcka hela sufletten och ändå nå runt hela bågen (ner till fötterna alltså). Är det samma? I så fall, hur ska myggnätet egentligen sitta?
AnPa: Har de flera myggnät, Tullsa alltså.. Kollade på ett regnskydd därifrån för Bugaboos är ju gigantiskt.. Ska testa spänna över myggnätet i morgon igen (med lapparna på rätt plats).
Nu behöver jag hjälp igen... Köpte ett parasoll idag men har lite svårt att få dit det som jag vill.. Jag vill gärna sätta det på chassit (strax under handbromsen) men när jag sätter fast det så pekar det ju framåt.. Fästet verkar vara i två delar och avdelat med en zickzack på samma sätt som suflettfästena men jag kan verkligen inte rucka på det här... Vill ju att parasollet ska peka uppåt! Hur gör man?
AnPa: Jag lyckades! Trodde jag skulle bryta av det ett tag där men nu är det på plats.. I morgon ska det ut på premiär, hoppas på bra väder!
Här kommer jag med ytterligare frågor.. Finns det någon vägledning till hur mycket barnet ska väga då man har fjädringen på de olika lägena? Sen undrar jag hur Bugaboo kan göra så dåliga tillbehör, förstår inte hur man kan tycka att regnskyddet är smart utformat då det inte ens får plats i varumärken och hur man göra ett så tight myggnät? Grr.. Så nu har jag klagat klart och ska gå och smörja min älskade vagn som precis blivit tvättad