Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Bugaboo-tråd nr 21

annat82 skrev 2010-10-05 11:32:41 följande:
    Man kanske kan. Min var iofs lite skeptisk till en början, men ett tag nästan mer intresserad än jag. Man kanske kan påpeka hur teknisk en barnvagn egentligen är på  nåt sätt
    Tror nästan han tycker det blev roligare nu när han är hemma ett par dar i veckan och använder vagnarna mer också iofs. Och får pilla på dem lite, men han vet vad han inte får göra också
    Haha, jag får försöka med det... Han är ju trots allt ganska teknikintresserad... Kanske inte helt rätt teknikområde i och för sig, men försöka duger alltid!
  • Insomnie
    Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

Jag har inte försökt göra någon mönster själv ännu men skulle egentligen också vilja ha ett färdigt mönster då jag försökt skapa mönster till annat själv förut och misslyckats totalt...
    Förstår inte heller objekbeskrivningen Skrikandes
  • Insomnie
    annat82 skrev 2010-10-10 22:22:22 följande:
    Det står olika i olika auktioner så jag kan tänka mig att vissa annonser inte är väl genomlästa innan de är upplagda. Skulle nog hellre försöka rita själv ändå. Har gjort det och första försöket blev helt ok, men ska göra små justeringar till nästa. Dessutom har dessa auktioner tidigare legat med olika utropspris en del från 1:- och 99:- kan jag tycka är väldigt dyrt för ett mönster
    Jag minns också att samma säljare förut sålde mönstrena från 1 krona.. Tänkte då att det kunde vara värt att lägga lite på det men för 99 kronor + frakt känns inte värt det! Jag får nog testa att göra ett eget mönster i alla fall...
  • Insomnie
    Kaerlighet skrev 2010-10-11 15:37:02 följande:
    Nu lutar det åt att jag bokar en Bugaboo Ocean Special Edition. :)
    Men en liten fråga om det svarta chassit om någon har ett svart (finns ju även på all black och offwhite edt)

Är det ett metallfärgat som färgats svart eller är det svart material? 
    Repas det lättare än det metallfärgade? 

Jag har jobbat som konstruktör i ganska många år och jag har aldrig hört talas om någon metall som är svart rakt igenom så jag gissar att det är någon typ av aluminium som ytbehandlats / lackerats på något sätt. Huruvida det är lätt att repa det eller inte vet jag inte, men min gissning är att chassit är pulverlackat då det ger ett bra korrosionsskydd och har god slag- och reptålighet...
  • Insomnie
    CeciliaB skrev 2010-10-14 12:58:54 följande:

Hej alla experter! =)

Jag undrar hur de funkar med vinterhjulen? Behövs dom? Hur svårt är de att köra i snö med de andra? hur mycket mer svårkörd blir vagnen utan svängbara framhjul?

Tack på förhand!

Jag står också lite i valet och kvalet om det är värt att köpa vinterhjulen eller inte... Svårt att veta hur mycket snö det har tänkt att komma i vinter tycker jag, blir det som förra året behövs det nog men blir det en "vanlig" vinter så tänker jag mig att man klarar sig med de små..
  • Insomnie

Har en fråga till er som sytt egna sufletter.. Har ni valt speciella tyger eller har ni impregnerat tyget? Tänker att det är bra om det står emot lite regn i alla fall..

• Insomnie
    mamma på vift skrev 2010-10-19 23:48:43 följande:
    Om du vill att det ska stå emot lite regn och blåst så skulle jag satsa på att ha i alla fall en sida (in eller ut) med markisväv eller tyg med vaxad yta.
    Okej, kanske ska satsa på nått sånt, framförallt om man tänker sig en höst/vår suflett... men till sommaren kanske det funkar med "vanligt" tyg...
    S a C skrev 2010-10-20 07:30:14 följande:
    Nej, jag tar dom tygerna jag gillar helt enkelt! Det är några lager med tyg i en suflett så det står emot lite väder även om det är tunn bomull.

Men självklart kan man impregnera tyget om man vill att det ska stå emot några droppar regn.
    Jag har hört att det finns någon typ av vax som man kan gnida in i tyget så att det ska bli vattenavvisande och så.. Det borde ju hjälpa lite mot vind också kan man tycka.. Måste nog undersöka lite mer
  • Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-20 14:00:06 följande:
    jag har sytt i vanligt tyg. men man bör ju sy dubbelt lager alltså så att man får tyg även inne i sufletten.
    jag har aldrig inpregnerat eller nåt och har kört dom alla årstider! det har aldrig läckt igenom och då kan jag oxå meddela att min son får panik av regnskydd så dom har testats i både regn och snö!
    Jag läste något tidigare inlägg om det här med sufletter och då pratade några om att det ska vara 3 lager tyg för att man inte vill se skårorna på utsidan... menar du på det sättet eller har du lagt ytterligare tyglager i dina sufletter?
  • Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-20 23:24:51 följande:
    det stämmer och de va precis så jag menade! men de e 3 lager i övre delen av sufletten men bara två i nedre!
    Aha! Måste bara försöka hitta mig lite tid så är det bara att börja sy sen... eller ja, jag kanske måste rita mig ett mönster först
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21