Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Bugaboo-tråd nr 21

S a C skrev 2010-10-21 10:11:51 följande:
    Hm, jag vet bara att man kan vaxa tråden när man ska sy för hand.

Man jag tycker som sagt det räcker med vanligt tyg som impregneras.

Lycka till med mönstret! 
    Tror att man ska kunna använda något sånt här... men jag har ingen aning om resultatet eller vad vaxet kostar...
    http://www.naturkompaniet.se/info/readmore.aspx?id=6913

Tack för lyckosparken, det kan behövas
  • Insomnie
    lindi skrev 2010-10-25 10:25:59 följande:
    hej, hej!
    någon som har tips om var man kan köpa bara varukorgen till cameleon? nätsida
    Den här sidan tycker jag brukar ha rätt prisvärda delar.. De säljer även varukorg separat... Har inte handlat av dem själv men varit i kontakt med dem via mail och fått väldigt trevliga och snabba svar tillbaka...

http://bugababy.se/15-cameleon-tillbehor
  • Insomnie
    Embla82 skrev 2010-10-26 12:43:06 följande:
    Tack för tipsen, hon mamma på vift kanske har ett mönster till salu eller så får jag sätta mig och rita av.
    Är det olika sufletter till ligg och sittdelen? (har inte fått min vagn ännu). Dom borde väl vara samma eller?
    Det är samma suflett !
  • Insomnie

Jag har en grå/svart cam som är jätte fin men som jag är lite sugen på att "pimpa" lite... Har snart ett mönster till sufletten men är sugen på att göra något mer med vagnen...
    Några tips?

• Insomnie
    lillkorpen skrev 2010-11-17 21:40:46 följande:
    Ja då är det ju bäst och passa på! Så får du gott om tid att köpa på dig tillbehör och pimpa den om du skulle vilja det också.
    Här är en till som är ute i god tid... Vår lilla kommer inte heller förrän efter årsskiftet (förhoppningsvis) men vagnen är redan köpt och monterad Det kliar lite i fingrarna för att börja pimpa den nu...
  • Insomnie
    Asereht skrev 2010-11-18 07:49:26 följande:
    Jag köpte min vagn i augusti när jag hade bf i februari. Sen samlade jag på mig en massa tillbehör.
    Nyfiken som jag är så måste jag fråga... vilka tillbehör köpte du och vilka hade du verkligen nytta av när bebisen kom? Funderar lite på vad man ska satsa på...
  • Insomnie
    Asereht skrev 2010-11-18 08:40:18 följande:
    Är rädd att du frågar fel person eftersom jag är lite av en samlare och väldigt förtjust i barnvagnar och tillbehör.

Jag har fyra sittdelsbaser med matchande varukorgar. Tre topset, ytterligare fyra suffletter varav två sommarsuffletter. En originalåkpåse, fem andra åkpåsar (Buppa, Brio fleece, Lodger och en fårskinn). Just det, jag har vinterhjulen också.

Som sagt, jag är lite extrem.

Jag hade två liggdelar, den som kom med vagnen och sen en i lite gladare färg.

Mest användbart när minsteman kom var lammfäll i botten på liggdelen som isolering och så åkpåsarna vi använde då. Först i början så användes lammskinnsåkpåsen och sen hade vi buggans original när vädret blev lite mildare. Vi hade även vagnen som dagsovplats inne, då tog vi ur åkpåsen och han låg på lammfällen med liten kudde och filt.

Jag har aldrig gillat originalregnskyddet så vi använde ett brio istället.

Jag tillåter mig själv att gå lös ordentligt nu då det minsteman är min bonusbebis och vårt sista barn.

Det är ju så kul med buggan då den är så lätt att förändra. Perfekt för en sån som mig som tidigare köpte och sålde vagnar på löpande band. *gillar*
    Hehe, ja det var inte liiite extra saker du har plockat på dig... Det enda tillbehör som jag har köpt är Bugaboos gröna Paul Frank åkpåse... Tycker den är så himla fin och lite häftig. Har förstått genom tråden här att deras åkpåsar inte är de varmaste men jag tänker mig nog att bebisen oftast kommer ha overall på sig i alla fall och det blir snart mildare väder... Har en sån där budgetskinnfäll ifrån IKEA hemma, kanske ska lägga det under åkpåsen?

Jag har inte ens testat att sätta på orginalregnskyddet ännu, men jag håller med om att det är stort och klumpigt. Är det brios som funkar bäst eller finns det andra som också funkar bra? Behöver ju i första hand något som funkar med liggdelen....

Jag gillar också att Cam:en är så lätt att förändra. En av de starkaste argumenten till att köpa den, förutom att den är riktigt snygg
  • Insomnie
    Överbandsfürern skrev 2010-11-18 10:18:39 följande:
    Jag tycker att bugaboos åkpåse är det bästa jag har testat. Den är tunn, sitter som ett smäck i vagnen, men ändå värmer den nåt otroligt.
    Förra vintern hade dottern en ws-overall (ja och mössa och sockar såklart) och en liten filt över sig i den, men filten va mest för att ha som snutte. Och hon va lagom varm när jag plockade upp henne, alltså inte svettig och inte kall.

Nu i vinter har hon en tunn Mikk-line overall och skor på sig nere i åkpåsen, och en snutte över sig. och är varm när jag plockar upp henne.

Men som med allt annat är ju alla barn olika Mina barn är väldigt varma utav sig.
    Okej, verkar som att jag får testa mig fram... Har köpt en (jätte fin!) fleeceoverall till bebisen så jag tror egentligen inte att värmen ska vara något problem... Bor i mellansverige och även om det blir kallt här så är det inte som att bo i Norrland i alla fall... Hoppas på en mild vinter med bra plogade vägar och trottoarer
  • Insomnie
    MiaEd skrev 2010-11-18 10:56:33 följande:
    Min tjej på 7 månader sitter i en Didriksson overall och Bugabossåkpåse, samt ett par små skor :) Hon blir inte kall
    Låter perfekt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21