Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Bugaboo-tråd nr 21

gavagai skrev 2011-04-12 20:30:56 följande:
    Ledsen att jag lät lite desperat där. Det gick rätt bra till alut, när jag fick klart för mig att det var tillåtet med lite våld (att trycka ihop ramen en aning), och sedan fick min lilla Mika sätta sig i den så att den trycktes ordentligt på plats. Det blir nog bra till slut. Tack för ditt tips.
    Bra att det löste sig Det som räknas ju!
  • Insomnie
    Liten Mjau skrev 2011-04-13 20:42:56 följande:
    Mm offwhite är så fint! Funderar på marinblå oxå. Har dock en grön i källaren som är lite av en favvo men jag vill ha nått nytt  till den nya bebisen
    Jag suktade också efter ett offwhite topset men så hade jag en egensydd suffla på som va ljus och den fick en fläck vid första turen ut så mannen sa nej.... Förvånad
  • Insomnie

Har en fråga till er som syr egna sufletter.. Min suflett har börjat säcka lite efter några dagars användning... Är det någon som har något bra tips för att förhindra det?? Tycker den satt mycket bättre förut ju... inbillning eller kan det vara så att tyget tänjt ut sig?

• Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-14 19:33:15 följande:
    Tänker direkt på vad det är för material och om du tvättat tyget innan du sydde?
    Misstänker att detta svar var riktat till mig och innertyget är ett tunt bomullstyg och yttertyget ett styvare bomullstyg.. Tvätta.. kan jag ha missat det? Jag minns verkligen inte..
    the baby skrev 2011-04-14 20:09:13 följande:
    Jag är verkligen ingen expert, har bara sytt 4 suffletter, men mitt bästa tips är vliseline. Min uppfattning är att även om man valt ett relativt grovt yttertyg så blir det för mjukt, så mina 2 sista har jag förstärkt. Okej, mina har inte blivit perfekta ändå, men det beror nog mer på mönstret.
    Jag köpte ett tyg idag som inte var riktigt som vaxad bomull utan någon annan sorts behandling på.. Har inte bestämt innertyg ännu men vliseline kanske man ska satsa på som komplement.. Trodde sufletten skulle bli FÖR styv av det så jag har inte vågat testa..
  • Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-14 20:52:25 följande:
    Ja det var till dig insomnie men den här % }*^$>~$¥¥$> . Appen är ju bajs o kan inte citera! Men jag kunde skrivit ditt namn.. är helt färdig o kan inte tänka klart
    Vet hur det är.. funkar lika att surfa med Android.. Skrikandes
    Något tips på vad man ska använda för tyg att det ska bli bra? Kör du också med vliseline? Surt att sy om det efter ett par dagar sitter som "hej kom och hjälp mig"...
  • Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 21:13:08 följande:
    Jag har kört lite olika tyger, men faktikst aldrig upplevt det. Men jag tvättar alla tyger innan jag syr och sen även efter att den är färdig sydd. 
    Testa att tvätta den och se vad som händer  
    Ja det ska jag göra! Kan ju inte bli sämre.. eller jo såå illa är det inte, men jag ska ändå testa att tvätta.
  • Insomnie

mammageno: Man kanske får testa sig fram lite.. Nästa test blir att ta ett styvare innertyg än de jag valt tidigare, det kanske hjälper endel.. I värsta fall får jag väl stå ut med att köpa en ny originalsuflett istället

• Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-15 09:46:17 följande:
    Och där får vi köpa massa Ltd och annat kul till fanclubpriser!!
    Åh, räkna med mig
  • Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-15 09:48:43 följande:
    Haha jag har också gjort det men jag har faktiskt mailat en billackerings verkstad för jag ville göra det ordentligt!! Med svart lack med glitter i... Oooo jag hade kunnat göra det själv med faktiskt.
    Grymt coolt  Solig
  • Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-15 10:05:11 följande:

lite färg iaf och golvet är ju inte fegt...

Inser att jag är värsta fegisen!! Riktigt snyggt golv iaf.. fast det som står på golvet var det som fångade min blick först
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21