Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Bugaboo-tråd nr 21

Nu blir jag också nyfiken på vad det är tomten ska komma med... Verkar iaf som nått att längta efter

• Insomnie

Ang. Bee+ funkar den på vintern när snön kommit? Tycker den är ruskigt fin men Cam:en känns mer som en komplett vagn.

• Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-11 09:32:38 följande:
    camen är en komplett vagn medans bee är en sulky
    jag har kört bee hela vintern och de har gått bättre än förväntat. dock så åkte EL SC ut då den var hel värdelös i snön... fasta 4 stora hjul är inte alltid bäst
    men jag tycker inte att nån vagn är bra i snö faktiskt! blev galen på alla vagnar jag har haft. bra med bee är ju att man kan bära den om man kör fast 
    Vi har också haft en EL och jag upplevde den också, precis som du skriver, som helt värdelös i snön.. Min cam har funkat finfint i vinter (utan vinterhjul) men jag uppskattar den mer nu när snön är borta och de har sopat gatorna Blir ingen bee förrän tidigast nästa vår då dottern ännu ligger i liggdel men jag är väldigt sugen!
  • Insomnie
    hej att skrev 2011-04-11 13:03:42 följande:
    Nu har jag lagt beställning på chassi, hjul och ram på kidzshop, och kan ta det lite lugnt med resten. Inte det billigaste alternativet men efter att ha bott vid datorn sista tiden och känt hur förvirringen stegrat med alla regler för transporter, fraktavgifter, internetgiro och all sköns merarbete (bor ju på en öde ö uppenbarligen), så gav vi helt enkelt upp och la en beställning på nya delar istället.
    Hade loppis igår och sedan följde en natts spy- och febervaka över sonen så idag var det faktiskt inte lika svårt för oss att bestämma hur vi skulle göra...

Mjaha, nu till det roliga som jag väntat på - var köper man symönster till suflett? Eller är det eget knåp som gäller med det också?
    Grattis

Jag tycker du ska kika på Mamma på vifts blogg... Där finns en beskrivning för hur man syr och hur man gör ett eget mönster, det har jag använt mig av och faktiskt förstått Mönstret som säljs på tradera ska ju tydligen vara rätt kasst...
  • Insomnie
    Duntoffla skrev 2011-04-11 13:16:08 följande:
    Brukar finnas mönster på Tradera om inte någon vänlig själ har att dela med sig.

Jag var idag inne och provade en Bee+. Superlätt manövrerad men jag inser nu att det INTE blir en sån ännu. Lea sitter mkt bättre i sin Cam så den behåller jag tills vidare. Kanske blir en singel Donkey vad det lider då de tydligen ska ha större framhjul? I stället blir det nu att behålla Camen (som jag faktiskt älskar men nytt är ju kul ) och att investsera i en UJ att köra på vägarna här hemma. Är less på att köra camen med terränghjulen. 

Jag kanske ska vårpimpa buggan lite istället  
    Vårpimpa buggan låter skoj! Jag är så galet sugen på att göra nått nytt till min...
  • Insomnie
    Duntoffla skrev 2011-04-11 13:51:43 följande:
    Ja, det känns som om jag måste göra något. Fast den är rätt färgglad redan. (röd bas och cerise suffla)

Min är rätt tråkig just nu... Grå bas och så en svart suflett med vita stjärnor på (finns bild i bildtråden) men jag är kanske inte så rolig av mig... Va och köpte en bit molntyg i trikå här om dagen (till ett annat projekt), jag älskar det mönstret.. Så nu sitter jag och är lite sugen på att sy en ny suflett i det fast jag antar jag måste köpa ett bomullstyg istället för trikå..

Måste nog gå in i bildtråden och får lite inspiration
  • Insomnie
    Tiger77 skrev 2011-04-11 18:36:41 följande:
    Hej alla proffs!

En fråga när familjen ska utökas (vi har en cameleon idag):

helst av allt skulle jag vilja en till insats till vår nuvarande vagn, en liggdel för bebisen och sedan behålla sittdelen till storebror, som älskar sin vagn och använder den en del. Om vi bygger om den till liggdel kan han ju inte använda den alls.

Någon som vet om det finns möjligheter att köpa delar till en ny liggdel?

Tack på förhand,
    Elin
    Det finns lösa delar att köpa på t.ex. bugababy.se och kidzshop.se, annars säljs det ju endel sånt på Blocket och Tradera också om man kan tänka sig att köpa begagnat...
  • Insomnie
    Duntoffla skrev 2011-04-11 20:02:29 följande:
    Jag har gjort 2 sufletter men ingen av dem blev klockren direkt. Måste nog också kika lite i BT
    Haha, då är du som jag... jag har också gjort två men ingen är sådär så att jag älskar den...
  • Insomnie
    Duntoffla skrev 2011-04-11 21:00:50 följande:
    Sy är inte riktigt min grej. De ser ok ut på håll men kollar man nära så önskar man att man fortsatt kolla på håll
    Haha, låter PRECIS som mig!!!
  • Insomnie
    gavagai skrev 2011-04-12 20:06:04 följande:
    Nu fattar jag ingenting! Har just fått hem en Cam-ram och sittdel. Inte en chans att jag kan få på sittdelen på ramen. Hur gör man? Finns det någon instruktionsfilm eller nåt. Om det är meningen att man ska få över öglorna vid "knävecken" på sittdelen över pinnarna på ramen, så känns det som om det är flera centimeter kvar för att det ska lyckas för mig. 
    jag kollade bara lite snabbt på youtube och hittade den här videon... hur man sätter på sittdelen är ganska sent i filmen, hoppas den hjälper:
    ">

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21