Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Bugaboo-tråd nr 21

BaBBels skrev 2010-11-18 13:58:02 följande:

Idag har jag invigt Camen till lillebror på 3 månader :) med sittdel alltså. Han är stor och verkar trivas ypperligt! Det bästa idag var att när vi var inomhus (hos tandläkaren) så kunde jag vinkla sittdelen och sätta honom mer upprätt vilket gjorde att han såg allt som hände o slapp ligga o kolla i taket. Det tröttnar de ju snabbt på...

Ang hur stora barn som får plats.. Storebror provade vagnen häromkvällen.. han är 3 år.. 98 lång ca och väger runt 15 kg. Han fick ju plats men det ser ju lite roligt ut. Han har dock inte åkt vagn på nästan ett år... om vi inte sksa längre sträckor. Har en UJ sen innan o han ser stor ut i den också :)

En fråga.. har ni märkt av att det finns mkt fördomar och åsikter om denna vagn?? Eller är det bara jag som bor i ett litet inskrängt samhälle?! Jag får höra så mycket saker... Den går inte att köra, den är vinglig, går bara att ha i köpcentrum, är svår att fälla ihop (?!) osv osv osv. Och sen det här med snön då... Nu hör till saken att jag hade en Teutonia Mistral S till storebror och den har också små hjul där fram. Körde ändå hela vintern med den... Ingen vagn klarar snövallar liksom.. spännande att höra om ni också får kommentarer av folk!?

Jag har fått endel kommentarer redan och jag har inte ens fått min lilla bebis och kunnat börja använda vagnen än!!! Skrikandes De flesta verkar tycka att det verkar vara väldigt osmidigt i snö osv. men ingen av dem har ju ens testat.. så ja, fördomar finns det helt klart. Förra vintern testade jag att köra en vagn med STORA hjul. Hade ett barn på 10-11kg i och jag körde fast med den i snön direkt så nä, ingen vagn klarar snö speciellt bra..
  • Insomnie

Pixter: Jag tror det är meningen att man ska hålla sig inne tills de hunnit ploga

• Insomnie
    Bellbox skrev 2010-11-18 21:46:28 följande:
    Drömmer Ahaaaa! Tänkte inte på det... Oskyldig
    Det är snart vår och sommar ändå
  • Insomnie
    JohannaL skrev 2010-11-24 08:02:22 följande:
    Hej fick nyss reda på att jAg har knodd i magen, skulle beställa en CAM men funderar nu på om det funkar bra med en 3 åring och nyfödd? El om man ska behålla syskonvagnen.

Nån som har 3 åring som inte har vagn?
    Jag skulle inte sätta en 3åring i vagn om man inte skulle gå långt och det är på kvällen osv. Men då kanske man ändå är två och har en sulky eller nått som man kan använda? Ibland vill ju inte 3åringar riktigt vara med och dom är tunga att bära... Men jag skulle nog hellre ha t.ex. en Cam och en ståbräda i de flesta andra situationer...
  • Insomnie
    mican skrev 2010-11-24 09:58:54 följande:
    Tyvärr finns ej presentgivaren längre... Så förbaskat typiskt!
    Vad gör man liksom? Kastar skiten? :(
    Är det själva chassit som gått sönder alltså? För det finns ju nya chassin att köpa separat om man inte har någon garanti kvar på vagnen....
  • Insomnie
    Robzgurl skrev 2010-11-26 13:18:40 följande:
    någon av er som köpt er vagn utomlands eller beställt från ex. Nedeländerna?

har själv en bee som jag haft nu i 2,5 år. till nästa vill jag ha en cam till å börja med, sen gå över till be igen för den e såå smidig. 
    Jag har beställt min vagn ifrån Fruugo, va supersmidigt och jätte snabb leverans! Billigt me
  • Insomnie

snöstjärna: Lite OT kanske men kolla utgångsdatumet på babyskyddet, vi kollade på en begagnad Graco och den var från 07 och jag har för mig att den "går ut" om 1-2 år.. Datumet ska stå på plasten någonstans!

• Insomnie
    snöstjärna skrev 2010-11-28 20:36:44 följande:
    mao typ 5 år borde den "hålla" ?!

Vettitusan vad de e för årgång på den ... måste kolla upp det mer.
    Men kollegan använder den nu till sin nyfödda .. den e dock inte ny.
    Det verkar vara många som inte vet om att de har ett bäst före-datum, jag läste det av en slump på nätet.. Sen finns det säkert de som vet om det men inte tycker det spelar någon roll och den blir ju säkert inte dålig över en natt... men ja, jag skulle inte våga chansa så det är värt att kolla upp..
    MissR skrev 2010-11-28 22:02:34 följande:
    Vet att det säkert står längre bak i trden, men ni som beställt från www.fruugo.se hur lång blev leveranstiden?
    Jag minns inte exakt men på under 1 vecka var den hemma i alla fall. Jag är jätte nöjd.
  • Insomnie
    MissR skrev 2010-11-30 06:36:17 följande:
    Logico S är inte riktigt samma, den är nyare. Enligt försäljaren vi pratade med så passar den, men är inte godkänd för adaptern så om något skulle hända så går det inte på garanti/försäkring.
    Vi har köpt en ny Akta Graco Logico S och en adapter till vår Cameleon... Vi köpte dem samtidigit på ett och samma ställe och den försäljaren sa ingenting om att garantin inte skulle gälla... Och passar gör den absolut! Autobaby är Logicos föregångare som jag förstått det...
  • Insomnie
    Robzgurl skrev 2010-12-01 09:18:14 följande:
    har fruugo.com alltid dem priserna?????

Är ju inte ens gravid liksom ;-p lol 
    Deras priser varierar lite men så länge jag har varit i Bugabooträsket så har de alltid haft låga priser i jämförelse med butikspriser..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21