• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Blondie 80

Hej FruA85,
    Jag har vitt topptyg och jag tycker att det klarade sig bra tills jag råkade få hjulen mot suffletten i bilen. Allt är dock maskintvättbart så det ska nog gå bort med lite vanish :).

• Ismael

Jag har inte börjat använda min vagn ännu men köpte begagnad och den var inte tvättad. Har topset i offwhite och det var ändå inte så smutsigt. Dassigt liksom vid bågarna, i framkant och i vecken som blir. Tvätttade suffletten på 30 grader igår och det gick hur bra som helst! Kanonsnyggt! Så jag är hoppfull.

Ni experter som vet. Tänkte jag skulle spraya med impregneringsspray efter tvätten så att suffletten inte suger åt sig så mkt väta om man är ute. Det borde väl inte vara några konstigheter med att göra det? Tror ni jag förstör något?

• LillaMy85
    Blondie 80 skrev 2012-01-12 16:02:31 följande:
    Hej FruA85,
    Jag har vitt topptyg och jag tycker att det klarade sig bra tills jag råkade få hjulen mot suffletten i bilen. Allt är dock maskintvättbart så det ska nog gå bort med lite vanish :).
    Tack för ditt svar.

Skönt att höra att den går att tvätta, då känns det som att vi vågar köra på den vita. Är ju faktiskt den vi gillar bäst. Tänker också att det går att köpa ny sufflett längre fram om det är så att den blir allt för smutsig och inte går att få ren. 

Vanish är bra grejer Glad

• Lindadjo
    sannasvan skrev 2012-01-12 15:17:30 följande:

Hej!
    Jag har läst här att man kan använda Cameleons liggdel på en frog.. men frågan är om man kan göra tvärt om? Froggens liggdel på cameleons chassit?
    Jag tycker Froggens liggdel är såå fin, den svarta med vitt/cream inuti. Det jag tycker verkar vara negativt med froggen är att man inte kan höja den. Ni som har Frog upplever ni det som ett problem?

Alltså, om du menar själva tygdelen bara så sitter den inte så bra på en cameleonram. Cameleonramen är några cm längre än frogramen, så det funkar med cameleontyg på frog, blir bara lite stort. Men att sätta en frogliggdel på en camelonram blir inte så bra. Den kommer inte räcka till på längden. Men har man en frogram så funkar ju hela ramen på camelonchassit.
    Om man vill ha det höj och sänkbara handtaget.
    Annars är det ju vanligast att man har en cameleonram och tyg på ett frogchassie. För man vill ha det bästa av två världar. Frogens körglädje, men cameleonens något längre användningstid pga längre ram.
    Hänger du med?
  • Lindadjo

Jag har 2 oioi hobo. Gillar de!

Fast jag rekomenderar ändå barnvagnskrokar att fästa väskan i. Då tycker jag de flesta väskor hänger bra på Bubaboo

• Tibell

Jag beställde en jujube between i färgen dizzy någonting. Beställde även jujube connected :) ska bli spännande att se hur den kommer sitta på.
    Sen till bebben kommer ett offwhite topset beställas. Har en brun sittdelsbas+varikorg och liggdel+varukorg i grått. Kommer bli jätte fint till :)

• Blondie 80

Åh det är ert fel. Känner helt plötsligt ett stort behov av ny skötväska. Min oioi carry-all hänger inte bra ens med krokar. OM jag skulle köpa en jujube. Tror ni jag behöver be connected eller räcker det med mina vanliga krokar?

• Tibell

Det borde räcka med dina vanliga krokar ?
    Fast jag överlämnar det till experterna :)
    Jag har inte fått hem min jujube än ( beställde igår så den kommer nog nästa vecka ) men jag är helt övertygad om att jag kommer älska den :)
    Nu var även endel färger och modeller nedsatta i pris med ett par hundra, alltid positivt :)

• sannasvan
    Lindadjo skrev 2012-01-12 16:09:19 följande:
    Alltså, om du menar själva tygdelen bara så sitter den inte så bra på en cameleonram. Cameleonramen är några cm längre än frogramen, så det funkar med cameleontyg på frog, blir bara lite stort. Men att sätta en frogliggdel på en camelonram blir inte så bra. Den kommer inte räcka till på längden. Men har man en frogram så funkar ju hela ramen på camelonchassit. Om man vill ha det höj och sänkbara handtaget. Annars är det ju vanligast att man har en cameleonram och tyg på ett frogchassie. För man vill ha det bästa av två världar. Frogens körglädje, men cameleonens något längre användningstid pga längre ram. Hänger du med?

Jag hänger med ;) Jag menade som du nämnde med att ha frog tyget och frogramen och sätta den på cameleon, just för att kunna justera handtaget. Så är det mer körglädje med froggen? En annan fråga.. Känner man sig begränsad med fast Handtag? Tänker på att min man är 189 jag är 163??? Har du frog, nöjd? Vart kan man köpa den på internet, nån som rekommenderar en bra och säker sida?