• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Ismael skrev 2012-01-12 16:08:39 följande:
    Jag har inte börjat använda min vagn ännu men köpte begagnad och den var inte tvättad. Har topset i offwhite och det var ändå inte så smutsigt. Dassigt liksom vid bågarna, i framkant och i vecken som blir. Tvätttade suffletten på 30 grader igår och det gick hur bra som helst! Kanonsnyggt! Så jag är hoppfull.

Ni experter som vet. Tänkte jag skulle spraya med impregneringsspray efter tvätten så att suffletten inte suger åt sig så mkt väta om man är ute. Det borde väl inte vara några konstigheter med att göra det? Tror ni jag förstör något?

nä strunta i impregnering -tror inte det behövs...
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2012-01-12 20:57:06 följande:
    nä strunta i impregnering -tror inte det behövs...
    Framför allt verkar det farligt med kemikalierna *nojjig* 
  • mysanr
    OHs mamma skrev 2012-01-12 13:30:49 följande:
    Jag bor också i Örebro och barnbutiken Våra små som ligger mitt emot stallbacken och gamla Björnstugan typ. De säljer Bugaboo. Förut gjorde Babyproffsen det med men när jag frågade för ett tag sen så fick de inte sälja vidare dem för att dem sålde för många. Ska ju vara lite exklusivt att ha en Bugaboo Flört
    Åh tack!
    Var där innan jul för att köpa julklapp, kikade lite snabbt men måste ha missat den helt!
    Då ska jag ta med killen dit och kika någon dag! Glad
  • Lille Mammsen

Tjenixen! Blev osäker & rådfrågar er här     Visst passar Bugaboo parasollet med det fasta fästet på en Bee  !?
    MvH

• RedTopaz

Impregnering är nog onödigt, den håller vätan bra länge även när den är tvättad.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • gruspinne

hur tvättar man bäst åkpåsen? vilken grad och hur?

• Lille Mammsen
    gruspinne skrev 2012-01-13 00:38:26 följande:
    Jag har kört 30grader o utan sköljmedel! Funkat bra för mig iallafall,ingen koll vad Bugaboo´s tvättråd säger?
  • RocketQueen

Behöver man ha bugaboos åkpåse eller funkar det bra med en "märkeslös"? Tänkte på det här med spännen och sånt?

• RedTopaz

Lillalyckan: det går bra med vilken som helst, men den enda som passar precis perfekt tror jag är buggas egna efter egna erfarenheter. Gruspinne: jag tror jag tvättat i 40 grader med sköljmedel? Men kolla tvättråden!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Lille Mammsen
    gruspinne skrev 2012-01-13 00:38:26 följande:
    Kollade min åkpåse nu... 30 står det i tvättrådet! sköljmedel skulle man enligt en butik jag frågade inte bruka alls till några av Bugaboos delar o klädslar mm pga sköljmedlet gör att det suger åt sig fukt/väta mer istället för stöter bort......
    Men ring en butik o hör,kanske du får nya råd