• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

En enkel regel när man tvättar klädslar och, ytterkläder med för den delen, är ju att ALDRIG använda sköljmedel. 30 grader med bara tättmedel så blir det finfint, och inget blir förstört.

• Lindadjo
    sannasvan skrev 2012-01-12 19:05:22 följande:
    Jag hänger med ;) Jag menade som du nämnde med att ha frog tyget och frogramen och sätta den på cameleon, just för att kunna justera handtaget. Så är det mer körglädje med froggen? En annan fråga.. Känner man sig begränsad med fast Handtag? Tänker på att min man är 189 jag är 163??? Har du frog, nöjd? Vart kan man köpa den på internet, nån som rekommenderar en bra och säker sida?
    Jag har Frog. Den slutade tillverkas och säljas 2005. Gick att beställa från USA men nu är jag osäker på om den finns där heller. Så vill du ha en ny så kan du glömma frogen, det är begagnat på blocket som gäller.

Vad gäller körglädjen så tror jag de allra flesta föredrar frog framför cameleon. Själv har jag aldrig jämnfört de så sida vid sida, så vad skillnaden är kan jag inte uttala mig om.
  • Lille Mammsen
    Lille Mammsen skrev 2012-01-12 22:30:48 följande:
    Tjenixen! Blev osäker & rådfrågar er här     Visst passar Bugaboo parasollet med det fasta fästet på en Bee  !?
    MvH
    Någon som testat?
    MvH
  • RedTopaz

Lindadjo: jag har faktiskt testat både och nu och Frogen är mer balanserad och snabbmanövrerad än Cammen plus att Cammens styre är obehagligt smalt och kantigt att hålla i i jämförelse. (dock hade Frogen sittdel och Cammen liggdel) och så misstänker jag att mitt ca styre vickar lite för mycket,.. Var det ingen som visste hur man kan fixa det?

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Fröken Småland

Jo på gamla Bee tror jag att jag hade det? Mammsens: jag har en del Bee-bilder med parasoll varav flera av dem har gamla fasta fästet. Kolla om du blir klokare där?

• standby

Nu kanske jag kommer med nygamla nyheter men Barnbutiken på Götgatan sthlm säljer ut rosa, oragne och gröna topset med 60% rabatt nu. Fanns kvar både till Cam och Bee. Fanns även dynor kvar, fast bara gula.

Om någon har något mer tips på ev serviceställe som kan fixa chassi som blivit snett så tar jag tacksamt emot!

• Lille Mammsen
    Fröken Småland skrev 2012-01-13 18:16:16 följande:
    Jo på gamla Bee tror jag att jag hade det? Mammsens: jag har en del Bee-bilder med parasoll varav flera av dem har gamla fasta fästet. Kolla om du blir klokare där?
    Har ingen Bee Classic o testa parasollet på (äldre parasollet med det fast fästet) och det är sålt & ska skickas,men passar det inte måste jag info henne ganska omg!
  • Lille Mammsen
    Fröken Småland skrev 2012-01-13 18:16:16 följande:
    PS  Men om du testat den äldre bugaboo parasollet på en Bee classic så går de ju     Ellerhur!