• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Höghus

Metste: det är jättesvårt att avgöra vad som är mest prisvärt. Det handlar ju mycket om skick. Köpte min ny 08 (nytt chassi 09) och den är nu inne på andra barnet och fortfarande jättefin nästan nyskick trots 4 års användande. Men eftersom en ny vagn kostar åtskilligt mer än 4000 och även vinterhjul och åkpåse är värt en del tycker jag att du gör en bra deal oavsett.

• Höghus

Kan också säga att jag personligen blivit oerhört misstänksam om någon sålde en bugga i nyskick för 1600. Det skriker stöldgods.

• chreb

Vi kanske ska flytta till en ny lägenhet och då är tyvärr det lättaste alternativet att förvara buggan i ett kallförråd då det är trapp utan hiss. Hur funkar det för vagnen? Någon som vet? Tänkte när det blir kallt, speciellt på vintern om det kommer att förstöra vagnen.

• Äntligen dax

Var lite otydlig med min fråga upptäckte jag precis. Såg en tjej på stan med en cameleon med aluminiumchassi. På hennes vagn stod det bugaboo på utsidan av chassit. Det gör det inte på min. Någon som vet vad som skiljer? Har hon någon speciell version kanske? Blev lite nojig att jag köpt en kopia

• imaj

Äntligen Dax: På själva chassit ska det inte stå Bugaboo eller modell, snarare hennes som i så fall skulle vara fejk. På klädseln står det ju det men inte på chassit!

• straw2008

Det var absolut ingen stöld, hon skulle flytta till USA typ dagen efter (vagnen var ute för 5000). Köpte även en ny bee + då de precis kommit ut. Limited edition med alla originaltillbehör, extra suflett mugghållare paraply ny bb-åkpåse adapterar till maxi cosi bb-skötväska med 3 lock. En bb-filt en ny bb- dyna o säkert något jag glömt oxå.... För 3000 kr ha ha fick kvittot på allt från kidzshop o hon hade betalat 10000 en månad innan för det. En tjej som inte verkade vara i behov av pengar typ. Har även köpt en frog för 900 kr som absolut inte var ny men sålde den ändå för 3000 någon månad efter.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • metste

Det blev inget köp, chassit var fint men bumperbaren var borta och varukorgen o mugghållaren var trasiga och lagade men kanske inte så snyggt sen vill vi inte ha med rosa sufflett. Så ikväll ska vi titta på den lite dyrare :).

• Äntligen dax

Finns det någon modell där det står bugaboo på chassit? Hon kanske har satt dit ett klistermärke själv då. Eller så är det en fejk.

• Sannaslim

Jag har köpt en begagnad cameleon och på mitt chassi sitter också ett buggaboo klistermärke, tror att min är original.

• BeautifulFlower

Hej ,lillasyster kommer i oktober och jag funderar på att ha en åkpåse från elodie details i liggdelen,kommer det att hålla bebisen varm tror ni? Storasyster ska stå på ståbräda är det tänk,kommer det funka i vinter eller blir det tungt att dra? Vi bor i södermanland och brukar inte ha överdrivet mycket snö. Eftersom hon blir 3 år i december så vill vi gärna testa åkbrädan innan man tänker på syskonvagn..:)