• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saarvitossan
    straw2008 skrev 2012-06-07 14:53:57 följande:
    Beror ju på vilket skick den är i ? Oanvänd ? tja 6000-7000 Använd till ett barn 4-5 ooo Mina vagnar har sett nya ut då jag sålt de så jag har alltid fått jättebra betalt.
    Som sagt, inga defekter, fint skick. Jag blir tredje ägaren.
  • EmeNo11

Hur plockar man bort framhjulen på cameleon? Står som en idiot och försöker lista ut det :P

• Ismael

Uppe på sticker det upp som piggar. Använd tumme och pekfinger och tryck ihop dem så kläms de ihop och hjulet trillar nedåt, ur sin hållare. Du behöver lyfta hjulet lite från marken.

Svårt att beskriva

Taget ska alltså vara som man håller i en kopp eller ett glas och kläm ihop.

Fast du kanske redan kommit på hur...

• metste

Hoppas på lite hjälp och rådgivning här :). Jag ska titta på en begagnad Bugaboo Cameleon från 2008 men har ett utbytt chassi 2011, därför är ju egentligen bara klädseln och hjulen från 2008. De som ingår är även vinterhjul, mugghållare och parasoll. Den har grå bas. 4000 vill de ha för den är det ett högt pris eller är det rimligt? Är det många som haft problem med chassit eller har det blivit bättre?

• Höghus

Metste: jag tycker att priset är rimligt om vagnen är i fint skick. Speciellt om vinterhjul ingår. De kostar ca 1000 löst. Ang. chassit så var det problem med dessa på 2008 års modell varför de som köpt då gratis fått byta ut till ett nytt.

• metste

Lumikki jag tycker också att det lät rimligt! Men nu kanske jag kan titta på en annan också. Även den från 08 men bytt chassi 09,grå bas offwhite top. vinterhjul, åkpåse och som det ser ut på bilden även en skötväska men det står inte med i texten så jag blir osäker det vill de ha 4800 går säkert att pruta till 4500. Så vad tycker ni vilken hade ni valt. En cameleon från 08 utbytt chassi 11 med vinterhjul, mugghållare, parasoll. Grå bas cerise topklädsel ( vi vet inte kön) 4000. Eller en 08 utbytt chassi 09 med åkpåse, vinterhjul, ev skötväska är lite osäker på det. För 4800 ev prutbart till 4500. Vilken hade ni valt den med nyare chassi lite billigare något mindre tillbehör 4000 eller den med äldre chassi lite mer tillbehör 4800 ? Behöver lite snabb hjälp ska titta på den billigare idag kl 11 :). Det jag kan se som fördel med nyare chassi är att den inte är använd lika länge och kanske inte har slits så mycket på fast den andra har mer tillbehör och en topklädsel som jag föredrar mer eller är offwhite opraktiskt?

• straw2008

Jag bor i Sthlm o har betalat 1600 för min senaste cameleon som var som NY ! Den saknade dock varukorg men hade två ramar skip-hop skötväska o två topset ! Du måste ju titta på båda för att avgöra värdet, för mig hade färgen stor betydelse !! Är nya chassit använt sen de tog ut de så har det ju ändå rullat 1,5 år. De andra delarna är minst 4 år gamla. Du får som sagt titta på skicket.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • metste

Straw hur kunde du ha turen att hitta en så billig vagn! Den dyrare jag ska titta på är använd av 2 barn och jag antar att den med nyare chassi bara blivit använd av ett barn eller ialla fall chassit. Vad svårt detta är! Jag har iof ingen brådska har inte Bf förrens 7 okt.