• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bumpen1

Har precis beställt en cameleon 3. Vill att den ska komma nu nu nu... Men får snällt vänta till efter september

• spiran86

Är leveransen helt säkrad till september? Pratade med vår butik i Södertälje, englangåva. De trodde inte vagnen skulle släppas förrän nästa år?

• tahira

Finns det inte regnskydd till liggkorgen på Camen? Är locket och sufletten vattentätt då?

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Höghus

Tahira: regnskyddet är samma till både sitt och liggdel. Tycker dock att det är så meckigt att jag köpt ett sånt man kan dra över hela vagnen. Mycket enklare.

• Bumpen1

De kan inte garantera att det inte blir några förseningar ifrån bugaboos sida. Men de trodde iaf att den borde kommit in i slutet av september, början av oktober. Bf 17 oktober. Har den inte kommit då så får vi en lånevagn så länge. Så det är en chansning men tycker det är värt det. Kändes "onödigt" (förstå mig rätt) att köpa en som kanske kommer vara svår att sälja efter tre år när inga reservdelar finns att köpa längre. Men en fråga, tror eller vet ni om det är bäst att använda åkpåse eller täcke i liggdelen? Känns mysigare med täcke och kudde men kanske mer praktiskt med åkpåse. Vad tror ni?

• ialia

Där jag beställde min bugga sa dom att dom får in den första veckan i september. En försäljare från bugaboo hade varit där och visat vagen så hon va påläst om vad som gällde. Men de kanske är olika på olika ställen. Hon sa att de kommer en ny åkpåse som har ett duntäcke i sig som man kan ta bort.

• Bumpen1

Får jag fråga vart ni beställde er? Nu är jag lite trött så här på kvällen :) Men hur menar man att det ska vara ett täcke i åkpåsen? Är inte riktigt med :) måste bli lite väl varmt?...

• ialia

Jag beställde min på storken i Göteborg. Jag vet inte riktigt hur hon menade men de skulle varit någon form av duntäcke inbyggd i åkpåsen som man sen kan ta bort när de är varmare ute. Den ska vara lite lyxigare än den som redan finns. Men hon sa att den kommer när vagenen släpps.