• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Milla8101

Hej! Har en fråga om chassit, hur gamla är era? Alltså när är det tillverkato när köpte ni vagnen?

• bohusbebis

Hittade två bugaboo-fästen (t mugghållare/parasoll) nr 1 + 3... i prylförrådet... Nån som vet till vilka vagnar resp passar? Har inga buggavagnar kvar...

• ialia

Idag beställde jag min bugaboo cameleon. Köpte till åkpåse, mughållare, vinterhjul och parasoll allt för 11126kr med frakt från england.

• PopcornMamma
    BeautifulFlower skrev 2012-06-11 17:49:51 följande:
    Hej ,lillasyster kommer i oktober och jag funderar på att ha en åkpåse från elodie details i liggdelen,kommer det att hålla bebisen varm tror ni? Storasyster ska stå på ståbräda är det tänk,kommer det funka i vinter eller blir det tungt att dra? Vi bor i södermanland och brukar inte ha överdrivet mycket snö. Eftersom hon blir 3 år i december så vill vi gärna testa åkbrädan innan man tänker på syskonvagn..:)
    Här låg lilla trean i en sådan åkpåse i liggdelen på Cam vintern 2011, hon är född i januari. Höll henne varm och go trots att vi hade svinkallt emellanåt. Hon låg antingen med sån där vindät fleece från poP eller lurvoverall från Molo.
  • RocketQueen
    bohusbebis skrev 2012-06-12 10:32:37 följande:
    Hittade två bugaboo-fästen (t mugghållare/parasoll) nr 1 + 3... i prylförrådet... Nån som vet till vilka vagnar resp passar? Har inga buggavagnar kvar...
    Det är olika fästen beroende var på vagnen man vill ha mugghållaren. Iaf på Camen,
  • Loa

Hej på er! Härligt att det finns bugaboo proffs! Jag är nyfiken på cameleon. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av den vagnen och bor någonstans i Sverige där det finns snö på vintern? Det jag funderar över är om den går att köra i snö (självklart på plogade trottoarer) trots de små hjulen?  

• Milla8101

Det är klart att det går men det blir ju trögare i snö/slask lr isiga gator, låser man hjulen så visst blir det lite lättare! Men det är klart mycket lättare med vinterhjulen, sen så spar du ju lite på dom små hjulen eftersom dom slits väldigt mycket på när du kör på sandade gator! Jag hade vinterhjulen men ångrar att jag inte använde dom mer, mina små hjul är redan väldigt slitna. Är man ute o promenerar varje dag som jag oavsett väder så är vinterhjulen bra att ha!!!

• Höghus

Har kört min bugga i mycket snö och det har aldrig varit några problem. Mest med vinterhjulen som ju går snabbt att sätta på.