• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • acure

En fråga om bugaboo donkey: hur är hävstångskraften i handtaget? Har en Bee + och älskar den men det jag verkligen avskyr är den dåliga hävstångseffekten. Någon som har eller har provat båda vagnarna som kan ge en uppfattning om hur donkeyn är att lyfta vid trottoarkanter osv. :)

• Mynta

Hej på er! Har inte hängt här på tre år, men i eftermiddags blev jag visst Bugaboo-ägare igen... Ser inte ut att vara någon större aktivitet här dock. Sökte på Facebook och såg att det inte verkar finnas någon grupp för Bugaboo-folk. Finns det intresse för en sådan? Typ köp, sälj, byt, prat, visa bilder etc. Jag startar en isåfall.

• Mynta

Ah, är det DÄR ni håller hus!! Misstänkte att det var någonstans, förr skrevs det flera sidor om dagen i den här tråden, men nu har det varit kav lugnt...
  • Minza83

en fråga till er som har en bugaboo cameleon, hur är den på vintern?
    alltså fungerar liggdelen till en nyfödd? håller den värmen trots att det enbart är canvas?
    hur har ni gjort som fått vinterbebisar?? haft åkpåse i?

• Äntligen dax

Jag har precis bytt till sittdelen på min cameleon men det känns ju inte speciellt mysigt att ligga direkt på canvasen. Behöver man någon typ av dyna? Finns det att köpa eller syr någon egna?

• Höghus

Äntligen dax: Det finns dynor, både Bugaboos egna och från Frankofant tex Sen kan man också köpa ett fårskinn och göra hål för selen (det gjorde vi). Shiningstar: åkpåse har ju de flesta på vintern, oavsett vagn. Bugaboo är inte kallare än nån annan.

• movie

Vet någon om man kan köpa bromsklossen till vänster bakdäck? Min är borta!

Alice 080728 Iris 100531
  • Äntligen dax

Lumikki: tack för svaret. Funderar också på fårskinn. Både mysigt och snyggt.

Någon som har en åsikt om bugaboos parasoll? Värt att köpa? Hade parasoll till teutonian och tyckte det var toppen. Det var en universal dock så den var jättebillig. Är betydligt dyrare till buggan så jag tvekar lite.