• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Äntligen dax skrev 2012-07-08 01:12:17 följande:
    Lumikki: tack för svaret. Funderar också på fårskinn. Både mysigt och snyggt.

Någon som har en åsikt om bugaboos parasoll? Värt att köpa? Hade parasoll till teutonian och tyckte det var toppen. Det var en universal dock så den var jättebillig. Är betydligt dyrare till buggan så jag tvekar lite.
    helt ok och snyggt jag tycker dock generellt inte om parasoll och upplevde bugaboos som lite väl stel och inte speciellt böjbart.
  • movie
    ShiningStar83 skrev 2012-07-07 12:22:58 följande:
    en fråga till er som har en bugaboo cameleon, hur är den på vintern?
    alltså fungerar liggdelen till en nyfödd? håller den värmen trots att det enbart är canvas?
    hur har ni gjort som fått vinterbebisar?? haft åkpåse i?

Jag hade liggdelen tills barnen var 8 månader, stor och rymlig. Använde fårskinn och åkpåse på vintern om det var riktigt kallt annars fårskinn och overall.
    Alice 080728 Iris 100531
  • Bumpen1

Hej hej. Hur hittar man gruppen utan att gå via länken. Vad heter den? Kan man söka efter den där man kan söka efter personer?

• Minza83
    Lumikki skrev 2012-07-07 15:46:45 följande:
    Äntligen dax: Det finns dynor, både Bugaboos egna och från Frankofant tex Sen kan man också köpa ett fårskinn och göra hål för selen (det gjorde vi). Shiningstar: åkpåse har ju de flesta på vintern, oavsett vagn. Bugaboo är inte kallare än nån annan.
    nej kanske inte, vad vet jag? :) men i de flesta andra vagnmärken's liggdelar så är liggdelarna fodrade - och det är väl inte bugaboo's?
    därav frågan... ;)) och nej alla har ju inte åkpåsar... (en del har ju täcke och så istället :P)..
    movie skrev 2012-07-08 11:58:40 följande:
    Jag hade liggdelen tills barnen var 8 månader, stor och rymlig. Använde fårskinn och åkpåse på vintern om det var riktigt kallt annars fårskinn och overall.
    tack! oj det var länge! hur fick du ditt barn att ligga ner så pass länge? hehe :)))

• movie
    ShiningStar83 skrev 2012-07-08 14:55:56 följande:
    nej kanske inte, vad vet jag? :) men i de flesta andra vagnmärken's liggdelar så är liggdelarna fodrade - och det är väl inte bugaboo's?
    därav frågan... ;)) och nej alla har ju inte åkpåsar... (en del har ju täcke och så istället :P)..

tack! oj det var länge! hur fick du ditt barn att ligga ner så pass länge? hehe :)))
    Ja det kan man undra :) Tröttnade dom satte jag dom upp, tryckte ner sufletten och satte dom mot kanten och hade en kudde framför, då blev det stabilt och bra . Jag tycker liggdelen är mysig det är ju ett innertyg så helt ofodrad är den ju inte.
    Alice 080728 Iris 100531
  • spigg
    Bumpen1 skrev 2012-07-08 12:38:28 följande:
    Hej hej. Hur hittar man gruppen utan att gå via länken. Vad heter den? Kan man söka efter den där man kan söka efter personer?
    Det är min kära grupp, sök på "Barnvagnar!" så bör den komma upp! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • ziingo

Min cam har gått sönder. Det är den här vita knappen, som det finns två av på chassit och som man trycker in när man tex vill flytta handtaget åt andra sidan. Jag har sagt till där jag köpte vagnen och jag skulle fota det trasiga och så ville de ha chassinumret. Vart hittar jag det? Någon som vet vad som händer sedan? Tror ni jag behöver skicka iväg vagnen? Jag använder den dagligen och skulle inte kunna va utan den..

• sandrus

Hejsan alla! Hoppas någon här har svar på detta..

Jag och min sambo har köpt en ny Bugaboo Cameleon från Holland. Nu när vi har satt hop vagnen så glappar handtaget lite "fram och tillbaka" Alltså inte "upp och ner" om ni förstår vad jag menar?

Ska det vara så? Eller har vi satt ihop den fel på något sätt, känns som vi har gjort allt som står i bruksanvisingen nämligen. Kan det vara ett fabriksfel?

Mvh Sandra 

• spigg
    ziingo skrev 2012-07-10 11:50:46 följande:
    Min cam har gått sönder. Det är den här vita knappen, som det finns två av på chassit och som man trycker in när man tex vill flytta handtaget åt andra sidan. Jag har sagt till där jag köpte vagnen och jag skulle fota det trasiga och så ville de ha chassinumret. Vart hittar jag det? Någon som vet vad som händer sedan? Tror ni jag behöver skicka iväg vagnen? Jag använder den dagligen och skulle inte kunna va utan den..
    Chassinumret står på klisterlappen på chassit, alt att ni fick med olika lappar med serienr löst när ni köpte vagnen. Tror inte du behöver skicka vagnen, du har köpt utomlands alltså? Då lär du får ny reservdel hem.
    sandrus skrev 2012-07-10 17:07:41 följande:
    Hejsan alla! Hoppas någon här har svar på detta..

Jag och min sambo har köpt en ny Bugaboo Cameleon från Holland. Nu när vi har satt hop vagnen så glappar handtaget lite "fram och tillbaka" Alltså inte "upp och ner" om ni förstår vad jag menar?

Ska det vara så? Eller har vi satt ihop den fel på något sätt, känns som vi har gjort allt som står i bruksanvisingen nämligen. Kan det vara ett fabriksfel?

Mvh Sandra 
     Den ska vara så. Bugaboo Cameleon är konstruerade med det "glappet", det är en del av vagnens fjädring!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/