• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • UmmHamza

Impulsköpte en cameleon idag! De reade ut den så jag var bara tvungen att ha den :D i love it

• UmmHamza

Jag köpte den på babyproffsen i Norrköping, de reade den pga färgen :)

• moroten

Jag funderar på att köpa en bugaboo bee till min dotter nr hon blir ca ett. Tycker den verkar smidig och smart när man bor istan. Många verkar använda den som resevagn. kan man ha den som "hela tiden" vagn? Hur är den att köra?

• chaii

Funderar på en ny sufflett till camen, men kan inte bestämma mig. Har brun bas och funderar tex på Klarblå eller Vinröd (finns den vinröda kvar eller var den en limited ed?) Vad tycker ni passar bäst till brun bas? Har brun, offwhite och skurvy hemma redan.

• acure

Moroten:Vi har been som "hela tiden-vagn" och är supernöjda! Den är så lättkörd, tar ingen plats och jag älskar att jag kan ha dottern mot mig när hon ska sova och sedan vända henne framåt när hon är vaken och vill se världen (hon är 16 månader och vi skaffade vagnen när hon var ett år ungefär).

Det enda minus jag kan hitta är att hävstångseffekten är dålig och vi måste verkligen ta i för att komma upp på trottoaren. De små hjulen kan ibland fastna om man går på kullersten eller annan ojämn yta men det är sällan vi hamnar på sådan stråk så det är bara ett litet minus. Vi bor i stan och är nästan aldrig ute i någon form av terräng. Men till vintern kommer vi nog skaffa en rejälare sulky som komplement.

• straw2008

Vi har bee som "hela tiden vagn" o har nästan haft det sen nyfödd. Personligen kan jag inte förstå hur man kan ha en så perfekt vagn endast som reservagn. Det dåliga är som sagts tidigare att den inte har någon hävstångseffekt, känns som hela vagnen ska braka ihop då man ska upp för en trottoarkant. Plus att den fastnar i alla de där små stuprännorna som är i asfalten, alltså det blir fullkommligt tvärstop o om barnet inte sitter fast i selen O sitter frammåt kan det bli livsfarliga olyckor (barnet fullkommligt flyger ju ur vagnen då det blir tvärstop). En bra grej är att det är lätt att tvätta tyget så den ser alltid ren ut en dålig grej är givetvis stöldrisken, vi lämnar aldrig vagnen någonstanns.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Smillas mamma

Lämnade min cam oövertäckt utomhus i ngra minuter och självklart kom en dum fågel och sket i den x(

Tur i oturen var det "bara" på dynan (sittdel) så det borde ju gå smidigt att rengöra. Några tips? hänt ngn fler som kan dela med sig av sina erfarenheter? Är det bara att spraya m tabort och tvätta?

Tack på förhand! :)

• Hejåhå

Dynan kan du väl tvätta i 30 grader? Allt tyg på camen går att tvätta i 40 grader.

• chaii

Smillas mamma: Alla tygdelar, sittdel, suflett, dyna, varukorg osv ska tvättas på 30 grader utan sköljmedel! Ta ur den lilla skumdynan ur sittdelen om du tvättar den och ta ur pappskivan ur varukorgen.