• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hejåhå

Även om det är plogat så är det dagar då du kommer svära över svivelhjulen pga isknölar och vallar. Vinterdäcken är därför ett måste.
    Det är dock inte samma sköna gung och styrbarhet i cameleon som i en vanlig fyrhjuling, chassit är ganska stumt.

• Loa

A ha, jag visste inte att det finns vinterhjul! Tack för bra svar! Kan ni ge tips på en pålitlig sida på nätet där man kan beställa en cameleon från typ Tyskland, Holland eller vart det nu är bättre priser på dem.

Måste säga att jag är sjukt imponerad av er som syr egna tillbehör mm! 

• Hejåhå

På pramworld är priserna ungefär 20% lägre än Sverige. De har väldigt bra service, 3 års garanti och verkar pålitliga om vagnen krånglar. De skickar nya delar utan knussel.
    Jag beställde min Bugaboo Donkey därifrån och är mycket nöjd!

• ialia

Jag säger också pramworld. Jag beställde precis min cam därifrån och har bara hört bra om dom. Vi fick en besafe babyskydd på köpet med adappter + åkpåse, mughållare, vinterhjul och parasoll allt för 11126kr med frakt De är ca 25% billigare.

• spigg

Jag säger Moeders Mooiste i Holland, ungefär samma pris på själva vagnen men fraktfritt och du får med tillbehör på köpet, antingen en åkpåse eller andra tillbehör till samma värde.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    spigg skrev 2012-06-14 20:05:45 följande:
    Jag säger Moeders Mooiste i Holland, ungefär samma pris på själva vagnen men fraktfritt och du får med tillbehör på köpet, antingen en åkpåse eller andra tillbehör till samma värde.
     En åkpåse är om man köper en Donkey Duo, när jag köpte mitt Bee+ därifrån fick jag med en sittdyna.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • FrökenFräken11

Jag kan också rekommendera att beställa från utlandet. Hur smidigt som helst och billigare :). Jag beställde från babytrader (de säljer inte bugaboo längre). Ett av vårat vinterhjul gick söder och vi fick reklamera det via bugaboo inga som helst problem!

Spigg: Aha den butiken har jag inte hört om förut. Lägger den på minnet inför ev kommande köp av bee+ :).

• SmoothOperator

Jag börjar fundera på om det är fel på selen på min Cam. Hur fungerar era? Går det att spänna åt dom? Eller ska jag kanske säga, spänna åt dom och dom stannar så? Jag får spänna mina varje gång men när åkturen är slut så är de på max igen = min dotter krånglar lätt ur armarna och sitter bara fast med midjebältet. 

Det är alltså inte själva spännet som man knäpper utan banden man reglerar, blev lite rörigt

• ziingo

Idag såg jag en bugaboo jag inte sett tidigare. Den hade plasthandtag istället för de där skumgummit som på min cam. Sen hade den även bromsen inåt och inte satt framåt som på min. Någon som vet vad det var för vagn jag såg?