• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Es Mamma

Hej!

Jag förstår att ni får många frågor här men jag hoppas någon har tid/lust att svara ändå :)

Jag tänkte köpa en begagnad Cameleon och undarar om det är någon årsmodell som ni är missnöjda med? Är det många förändringar på tex chassi de senare åren? Har hittat några från 08 och 09, finns det några problem med dessa?

BF 26:e jan 2013
  • Höghus

08:orna hade problem med chassit men man fick byta utan kostnad så ofta har de ett nyare chassi.

• Floff

Jag råkade köpa en cam med glidande chassi. Säljaren sa att det inte var det, men när jag kom hem så märkte jag att det ju var det ändå. Så mitt tips är att dra i handtaget när det är infällt. Glider det ut så är det ett sånt "dåligt" chassi, men då kan man kanske pruta lite på priset också. Och man kan köpa reparationskit.

• Es Mamma

Tack för era tips! Glidande chassi är alltså att handtaget inte låser sig ordentligt i det läge man vill?
    Då gäller det att känna efter när man köper beg. då.

För övrigt.. Vad tror ni man "vinner" på, att köpa beg för typ 5-6000 och då få med lite tillbehör eller köpa ny på räntefri avbetalning och sedan sälja efter ett par år? Verkar ju ändå vara bra andrahandsvärde på dem, men så är det ju inte säkert man får den såld sen.

• Höghus

Jag skulle absolut köpa en ny. Då har man garanti och det är trots allt bra andrahandsvärde. Tycker det lönar sig i längden.

• Es Mamma

Ok, då ska jag försöka övertala mannen ;)

• Annelie81

Es mamma - vi kollade länge på blocket efter den perfekta buggan men slog sedan till med en ny! De är pris sänkta med en tusenlapp på babyproffsen just nu!!! "bara 9000:-"

• MissSandra

Hej alla kloka bugaboo människor! I
    Morgon så ska jag åka och köpa en beg frog så äntligen får jag en bugga! Vad säger ni?bra modell? Men nu vill jag ha tips på hur jag kan hota upp den? Vad behöver jag för att putsa den blänkande? Kan
    Man byta/färga varukorgen? Ge mig alla tips tack:)

• spigg

Anledning till att Cameleon nästan "reas" ut just nu är ju att Cameleon3 släpps den 1 september. Så det ska man nog ha i tankarna när det gäller andrahandsvärde då detta lär sjunka på de äldre modellerna när den nya kommer.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/