• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Marlin16

Jag har hittat en CAM helt i denim från hösten -09. Bra skick! Åkpåse, shoppingkrokar och maxi-cosi adapter.
    4000 om jag köper idag! (prutade 1500..)
    Är det ett fynd?
    Är off-white snyggt att ha som toppset? Eller är man låst för att det är svårmatchat?

• Höghus

Marlin16: jag skulle säga att det är ett fynd. Absolut. Och när det gäller denim är det ju extremt lättmatchat. Som jeans, funkar ju med alla färger.

• acento

Hej! Någon som kanske kan hjälpa till.. Vi har en CAM från antagligen -08, Demin tyg 007 modellen. Nu har bromsvajern gått av. Pratade med babyproffsen i våran stad och de kunde beställa en från bugaboo för 200kr. Men de sa att den eventuellt inte passa till vårat chassi. Kan det stämma? Och fins det nått annat sätt att laga det om det inte skulle passa eller är det att köpa ett nytt chassi?

• Es Mamma

Vad är en Bugaboo Gecko? Kan inte hitta någon info om det på deras sida?

• Es Mamma

Aha ok. Då kanske det är bättre med en cam. Har aldrig ägt en bugga förut men när man läser om förbättringarna på 3:an så verkar den ju bara så bra! Har dock svårt att övertala mannen att vi borde köpa en ny :/

• ialia
    Es Mamma skrev 2012-08-07 09:55:15 följande:
    Aha ok. Då kanske det är bättre med en cam. Har aldrig ägt en bugga förut men när man läser om förbättringarna på 3:an så verkar den ju bara så bra! Har dock svårt att övertala mannen att vi borde köpa en ny :/

Jag har bokat 3an och får den i september. Bra argument för den är att den blir väldigt liten och tar lite plats i bilen, väger lite så man behöver inte lägga pengar på att gå och fixa ryggen, andrahandsvärdet är grymt bra och ännu bättre om du har den senaste och man kommer att få tillbaka en hel del om man sköter den bra och då blir de inte så dyrt i längden. Glad
  • Sara E

Hihi när män väl fattat hur bra en bugaboo verkligen är så flyter de med ;)
    Det började med att jag övertalade honom att köpa en cam. Jag fick en ny suflett och mugghållare till den när jag fyllde år och nu är han sugen på att köpa den där snacksbrickan man sätter ist för bumpern. Tvingade med mig honom till Göteborg så han fick klämma och känna på en bee+ , som han tycktes gilla, och gick med på att investera en om jag sålde camen. Övervägde detta men bearbetade honom att en bee inte kommer funka i vinter. Dagen efter kommer det ut en skitfin bee+ denim på blocket. Han sa åt mig och ringa direkt och åkte till göteborg och köpte den Hahaha! Nu äger vi både en bee+ och en Cam. Haha och varje gång nån undrar vilken vagn de ska köpa talar han så gott om våra bugaboos. Snacka om inbiten nu ;)

• Floff

Jag måste säga att jag är lite besviken på Bugaboo, eller iaf Cam.. Tycker den känns plastig och rapplig, drar åt alla möjliga håll så fort det inte är helt plant, är trist att köra på andra underlag än asfalt, och ogillar att man måste plocka isär den för att kunna fälla ihop den.. Nej, för mig känns den extremt överreklamerad och upphaussad och vore det inte för den ergonomiska sitsen så skulle jag göra mig av med min på en gång..