• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Smillas mamma
    Hejåhå skrev 2012-07-15 19:18:11 följande:
    Dynan kan du väl tvätta i 30 grader? Allt tyg på camen går att tvätta i 40 grader.

chaii skrev 2012-07-15 20:15:54 följande:
    Smillas mamma: Alla tygdelar, sittdel, suflett, dyna, varukorg osv ska tvättas på 30 grader utan sköljmedel! Ta ur den lilla skumdynan ur sittdelen om du tvättar den och ta ur pappskivan ur varukorgen.

Tack för svar! Blir en tur i tvättmaskinen :)
  • Äntligen dax

Fortsätter att tjata om dynor till cam. Vilken rekommenderar ni? Är det frankofant som är vanligast eller har de flesta hemsydda? Kan ni tipsa om någon som syr upp dynor i så fall. Blir så sugen på att pimpa vagnen lite

• sophiejennifer

Mamma på vift/lilla groda syr upp dynor! Googla hennes namn så får du fram blogg och hemsida. Hon är galet duktig!

• Minnie7

Är. Semester och har inte instruktionsboken med mig. Hoppas någon kan hjälpa mig. Vilket hack ska man ha framhjulen i då barnet väger 11 kg?? Minns inte... Jag har det nu på andra inifrån räknat och har för mig att det var 5 kg för varje hack?!? Inifrån sett räknat? Då kanske andra funkar? Eller förresten- packningen också väl?

• spigg
    Minnie7 skrev 2012-07-17 22:21:00 följande:
    Är. Semester och har inte instruktionsboken med mig. Hoppas någon kan hjälpa mig. Vilket hack ska man ha framhjulen i då barnet väger 11 kg?? Minns inte... Jag har det nu på andra inifrån räknat och har för mig att det var 5 kg för varje hack?!? Inifrån sett räknat? Då kanske andra funkar? Eller förresten- packningen också väl?
    5 kg per hack inkl varukorgen! Så innersta hacket är 5 kg belastning totalt, nästa 10 kg, nästan 15 kg och yttersta är 20 kg. Maxvikt för sittdel är ju 17 kg så då är det inräknat ca 3 kg för varukorg. Om jag vare du skulle jag ha på näst yttersta hacket, dvs tredje!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Casablanca

Hej! Jag vill jättegärna ha lite tips om skötväske-lösningar? Är det någon som har bilder?

Jag tycker att de ofta hänger dåligt på Camen, stämmer det? Jag såg på stan i förbifarten någon som gjort något med krokar så att väskan hängde snyggt, men jag hann inte kolla precis hur hon gjort.

Och är det någon som har en bild på ett ihopfällt chassi?

Det kanske är frågor för bildtråden egentligen, men den verkar vara stängd? 

♥ Känner du igen mig? Snälla avslöja mig inte! ♥
  • Eleora

Ju ju be har krokar att köpa som man kan fästa väskor på, det kanske var såna hon hade?

• Sara E

Var så länge sedan jag skrev något i tråden nu. Så nu är det väll på tiden.
    Äger en cameleon till dottern som är 9 månader. Till saken hör den att hon har jättesvårt att sova i den pga sittdelen, eftersom hon vill ligga på sidan och sova. Funderar starkt på att byta ut den mot en bee+ (har inte råd att behålla båda)
    Gör jag bort mig om byter?