• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Höghus

Interlude: Det beror ju på vilket skick vagnen är i. Finns varukorgen, regnskyddet och myggnätet med? Är hjulen original eller utbytta? (framförallt swivelhjulen kan bli slitna med tiden). Personligen tycker jag att det är lite märkligt att inte hålla vagnen "intakt" dvs ha kvar både ligg- och sittdel om/när vagnen ska säljas men det är ju jag...

• Ismael

Morsansthlm: hjulen sitter helt klart på fel plats utifrån hur du beskriver det. Helt omöjligt att köra så

• Galia

Fast sätter man hjulen på rätt sida så låser de sig automatiskt, hjulen hoppar liksom in o låser så att man får fyra fasta hjul. Har själv gjort misstaget att sätta dem på fel sida o bråttom som jag hade till bussen så var det ingen rolig promenad när vinterhjulen for åt alla håll...

• Frusandberg

En fråga; köpt en ny cam 3 men får inte till det med suffletten så den sitter stramt i uppfällt läge, om ni förstår... Den som slackar i tyget och klickar inte i i det sista läget. svårt att förklara. Har monterat om den enligt bruksanvisning men verkar ju vara dum i huvudet för jag får inte till det.... Någon som direkt vet vad jag gör för fel så är jag extremt tacksam !!!!!! Suck och snyft, vill ju gå ut och gå med vår nya medlem...

• MejaKiZnic

Ni har säkert skrivit det tusen gånger men någon som vet en bra butik i europa som säljer Bugaboo Cameleon lite billigare Solig

080912 Min fina M kom, BF130519
  • Hjärtefröjd
    MejaKiZnic skrev 2012-12-20 07:28:12 följande:
    Ni har säkert skrivit det tusen gånger men någon som vet en bra butik i europa som säljer Bugaboo Cameleon lite billigare Solig
    Babyplus i Holland löpte vi i från.
  • Ben10

Någon som kan länka till donkey tråden för visst fanns det en egen för den?!?

• mymlis

Hej på er bugga-ägare!

jag har en beg cameleon som jag nu börjar ångra mitt färgval på... Har beige sittdel och beige varukorg, vilket i vinterslaskiga skåne inte är så genomtänkt... Även suffletten är lite trist (svart och rejält solblekt).   

Funderar därför på att färga om sittdelen och varukorgen. Någon som gjort det? Har läst på nätet om någon som färgat in sin redan svarta vagn med färg från panduro och det med gott resultat, men att färga om helt och hållet? Någon som testat? Resultat?    

• sophiejennifer

Det finns färg för att färga om svart och för att färga om ljusare tyger till svart så de borde gå. Jag har dock aldrig testat men det är väl värt ett försök? På ljusare tyger bör man väl ta två eller tre färgningar tror jag. Hör av dig om resultat!