• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Galia

gavagai: Har du inget inlämningskvitto? Tänkte att du kan visa det för kronofogden och få tillbaka vagnen

• morsansthlm

Hej, undrar om någon kan ge mig lite råd... Har köpt snöhjul till vår Cameleon, men de funkar otroligt dåligt. Har dem i låst läge som man ska, men de svänger ändå inåt och "bromsar" liksom när man kör (när snöhjulen sitter bak). Att ha snöhjulen fram fungerar över huvudtaget inte, vagnen blir jättesvår att köra och svänger åt alla möjliga håll. Ska det vara så eller har jag bara inte förstått hur de ska funka. Just nu känns det bara som bortkastade pengar. Någon som har erfarenhet av att köra med svivelhjulen i snö (när det är plogat)?

• Galia

Morsansthlm: låter som att du satt hjulen på fel sida fram. Byt plats på dem

• Galia

Sen undrar jag vad du menar med snöhjulen bak? Man byter inte bakhjulen utan där behåller du de vanliga.

• TinkyWinky
    Galia skrev 2012-12-15 00:39:15 följande:
    Sen undrar jag vad du menar med snöhjulen bak? Man byter inte bakhjulen utan där behåller du de vanliga.
    Tror hon menar att hon vänder över styret så bakhjulen blir bak?! 
    Eller har ja förstått fel.

Men ja testa o byta plats på hjulen..  
    ★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • morsansthlm
    Galia skrev 2012-12-15 00:35:53 följande:
    Morsansthlm: låter som att du satt hjulen på fel sida fram. Byt plats på dem

Har satt dem precis som det står i manualen, men testar att byta. Tack!
  • morsansthlm
    TinkyWinky skrev 2012-12-15 06:49:57 följande:
    Tror hon menar att hon vänder över styret så bakhjulen blir bak?!  Eller har ja förstått fel. Men ja testa o byta plats på hjulen..  
    ★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★

Japp, det var så jag menade, att jag flyttade styret så de stora hjulen hamnade fram, för att testa om det gick bättre.
  • gavagai
    Galia skrev 2012-12-12 21:22:42 följande:
    gavagai: Har du inget inlämningskvitto? Tänkte att du kan visa det för kronofogden och få tillbaka vagnen
    Dessvärre är det nog för sent. Det var flera månader sedan han gick i konkurs, tror jag, och jag missade det helt enkelt. Men jag ska försöka kolla vem som är konkursförvaltare i alla fall, bara för att höra mig för.
  • Interlude

Hej alla fantaster!

Jag är grymt sugen på att köpa en Bugaboo Cameleon då jag är en liten vagnfantast! =)
    Har just nu en Emmaljunga Classic Sport som jag egentligen är jätte nöjd med, men min son är 1 ½ år så känner att jag vill ha en smidigare sittvagn! =)

Jag vill absolut inte köpa en ny Bugaboo så jag håller utkik på blocket, har hittat en del intressant för rimliga priser! Men min fråga är, vad är det för skillnad på det nya chassit och vingmutter chassit och vilket ska jag välja?? =)

• Interlude

Jag har en till fråga!

Har hittat en Bugaboo Cameleon årmodell 07/08.
    Den säljes med endast sittdel, egensydd sufflett samt riktig Bugaboo sufflett och extra sittdyna och bumperskydd för 3000 kr.

Är inte det ganska dyrt för en så pass gammal vagn som dessutom inte har liggdel??