• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • TinkyWinky
    Frusandberg skrev 2012-11-29 17:51:18 följande:
    Ok Någon som har erfarenhet av en organizer?
    Ja har haft den men ogillade den. Klumpig o ha på vagnen o tycker ej man fick plats med alls mkt saker som ja vill ha ner i en skötväska. Plus att vart ja än satt den på vagnen så tyckte ja den va ivägen.. 
    ★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • Frusandberg
    TinkyWinky skrev 2012-11-29 18:40:01 följande:
    Ja har haft den men ogillade den. Klumpig o ha på vagnen o tycker ej man fick plats med alls mkt saker som ja vill ha ner i en skötväska. Plus att vart ja än satt den på vagnen så tyckte ja den va ivägen.. 

Tusen tack (för alla svar!)
  • ialia

jag har en väska från stadium och ju ju be vagnkrokar på blir riktigt bra

• Kim J

Jag har en organizer, dock inte bugaboos på min CAM och jag tycker den är skitbra! Får plats med nycklar, flaska, vantar, servetter, plånbok, mobil mm. Har ett litet blöjfodral i varukorgen under vagnen istället! :)

• gavagai

Någon här som vet var man kan beställa billiga vinterhjul till bugaboo? Tänker mig att Tyskland eller Nederländerna kan vara bra att beställa ifrån, men då måste man ju hitta ett ställe med hyfsat billig portokostnad, om det verkligen ska löna sig.

Jag hängde i den här tråden förut, men har inte varit här på länge. Nu är det en ny bebis på väg (planerad till om en vecka), så det är dags att piffa upp den gamla bugaboon igen. Glad

Jag har en Frog (eller hade) och en Cameleon, som jag byggt ihop av delar. Froggen lämnade jag dock in till en cykelhandlare för länge sedan för reparation, och nu fick jag just höra att han gått i konkurs, så risken finns att jag blivit av med min vagn (borde ha hört av mig till honom tidigare, men har inte haft behov av vagnen och det har inte blivit av). Ska ringa nya ägarna imorgon och luska om om vagnen finns kvar någonstans... Obestämd Dessvärre satt vinterhjulen på froggen. Därav ett eventuellt behov av nya. 

• TinkyWinky
    gavagai skrev 2012-12-05 22:46:57 följande:
    Någon här som vet var man kan beställa billiga vinterhjul till bugaboo? Tänker mig att Tyskland eller Nederländerna kan vara bra att beställa ifrån, men då måste man ju hitta ett ställe med hyfsat billig portokostnad, om det verkligen ska löna sig.

Jag hängde i den här tråden förut, men har inte varit här på länge. Nu är det en ny bebis på väg (planerad till om en vecka), så det är dags att piffa upp den gamla bugaboon igen. Glad

Jag har en Frog (eller hade) och en Cameleon, som jag byggt ihop av delar. Froggen lämnade jag dock in till en cykelhandlare för länge sedan för reparation, och nu fick jag just höra att han gått i konkurs, så risken finns att jag blivit av med min vagn (borde ha hört av mig till honom tidigare, men har inte haft behov av vagnen och det har inte blivit av). Ska ringa nya ägarna imorgon och luska om om vagnen finns kvar någonstans... Obestämd Dessvärre satt vinterhjulen på froggen. Därav ett eventuellt behov av nya. 
    Vill du ej köpa beg vinterhjul, för kollade för ngn dag sen o då fanns det en hel del :)
  • gavagai
    TinkyWinky skrev 2012-12-06 08:53:20 följande:
    Vill du ej köpa beg vinterhjul, för kollade för ngn dag sen o då fanns det en hel del :)
    Jo, jag kan nog tänka mig att köpa begagnade, men när jag tittar på priserna på dem på t.ex. Blocket, så ligger de nästan som nypriset i tyskland (typ 600 kr), och frakt inom Sverige brukar ju inte direkt bli billigt heller, om jag inte råkar hitta några i Uppsala, där jag bor.
  • TinkyWinky
    gavagai skrev 2012-12-06 10:37:05 följande:
    Jo, jag kan nog tänka mig att köpa begagnade, men när jag tittar på priserna på dem på t.ex. Blocket, så ligger de nästan som nypriset i tyskland (typ 600 kr), och frakt inom Sverige brukar ju inte direkt bli billigt heller, om jag inte råkar hitta några i Uppsala, där jag bor.
    Ok. Visste ej va de kostar i tyskland. men det låter ju billigt :)
  • gavagai
    TinkyWinky skrev 2012-12-06 12:46:01 följande:
    Ok. Visste ej va de kostar i tyskland. men det låter ju billigt :)
    Jag har sett hjul för ungefär det priset, men då är det ju frakt på det också, så det blir ändå dyrare. Kan mycket väl tänka mig att köpa begagnade. Har sett för så lågt som 450 kr på blocket, men då alltid i fel delar av landet, och de köps upp på några sekunder, tror jag. Alla har ju fått snö samtidigt. Skrattande

Min Bugaboo Frog är förresten borta. Rynkar på näsan Cykelhandlaren gick i konkurs, allt var i kaos i hans verkstad och kronofogden bara körde bort allt typ. Lär ju inte hjälpa att försöka kräva handlaren på något heller, eftersom han dels inte har någonting och dels håller sig undan. Funderar på att mejla den barnvagnsaffär som rådde mig att lämna in vagnen där för att se om de kan ge mig något plåster på såret av goodwill, men kanske inte är någon idé.
  • sophiejennifer

Fy vad typiskt! Kan du inte ringa kronofogden, de brukar ju auktionera ut allt sedan?