• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bräckehäxan

Hej på er! Jag ska köpa min allra första bugaboo. Inte vad jag trodde för en vecka sen men så fort jag läste rapporten av buffalo blev jag helt såld! Så en beställning från Holland blir det, sååå spännande!!

• Blomma80

Sara E svårt och säga, beror ju lite på vart du bor men som sagt efterfrågan kommer nog att sjunka nu när buffeln kommer. Kan till och med vara så att det löna sig och sälja delar istället för hela vagnen.
    Håller med dig Höghus, cam e mycket snyggare :)

• Sorkan

Jag tycker också buffeln är mindre tilltalande utseendemässigt. Det är något med de där hjulen (som åsnan också har) som jag tycker ser plastigt och smäckigt ut. Skulle varit snyggare med "klassiska" svarta (de bakre) bugga-hjul i mindre storlek... Undrar om jag kan svälja min estet-ådra när vi ska boka vagn för buffalon verkar onekligen praktisk.

• LitenBlomma

Och jag tycker att Buffelns hjul är skitläckra! Det blir det lilla extra på vagnen som ett par snygga fälgar gör för en bil!

• Sorkan

Det är härligt att alla tycker olika, annars skulle det ju bara behöva tillverkas en enda vagnmodell. En vagnarnas Mao-kostym

• Bräckehäxan

Jag tycker också buffeln är snygg! Har aldrig varit lockad av de andra bugaboo-vagnarna då jag tycker de är så små. Gillar att det kommer en större rejälare och framförallt högre variant! ska bli så spännande!

• Höghus

Sorkan tycker precis så som du. Buffeln ser plastigare ut och jag får Emmaljunga/traktorvibbar. Gillar personligen inte heller den större sufletten. Jag vill ha "rena linjer". För mig är det lika viktigt att vagnen är snygg som att den är praktisk. Det är ju ändå något man ska gå runt med i ca 3 år/barn. Men det är ju som sagt bra att smaken är som baken så att det finns mycket att välja på.

• 3barnsmammi

Hej!

Jag har en Bugaboo Donkey som jag älskar. Nu när jag ska ha ett tredje barn och kommer börja använda liggdelen igen till maj. Jag undrar om nån vet nån bra liten insats man kan ha i den som man lätt lyfta ur bebisen i. Kommer ha så mycket annat att bära så jag behöver göra det lätt för mig...

Har en son född 2010 och en 2012, bf maj 2013
  • Asra
    3barnsmammi skrev 2013-02-18 14:52:10 följande:
    Hej!
    Jag har en Bugaboo Donkey som jag älskar. Nu när jag ska ha ett tredje barn och kommer börja använda liggdelen igen till maj. Jag undrar om nån vet nån bra liten insats man kan ha i den som man lätt lyfta ur bebisen i. Kommer ha så mycket annat att bära så jag behöver göra det lätt för mig...
    Kanske Phil & Ted's mjuklift passar.
    Den är liten, vi har den dock i vår Bugaboo Bee. Men storleksmässigt skulle jag gissa att den passar i liggdelen, iaf Cameleonens liggdel har aldrig använt en Donkey. 
  • 3barnsmammi
    Asra skrev 2013-02-19 14:22:00 följande:
    Kanske Phil & Ted's mjuklift passar.

Den är liten, vi har den dock i vår Bugaboo Bee. Men storleksmässigt skulle jag gissa att den passar i liggdelen, iaf Cameleonens liggdel har aldrig använt en Donkey. 

Ska kolla upp den, finns inte på deras hemsida bara (konstigt). Får försöka hitta den i nån affär... Tack för tips!
    Har en son född 2010 och en 2012