Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Jag tyckte Bugaboo var fula som stryk förr. Nu tycker jag bara att den är ganska ful. Mer coolt ufostuk än snygg faktiskt.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Cancel skrev 2011-07-06 21:09:59 följande:
    Här kommer en potentiellt stendum fråga men men.. Har en begagnad Bugaboo på G där regnskydd saknas, visst fan måste det finnas "universal-regnskydd" som passar till de flesta vagnar eller blir det till att punga ut för ett orginal?

Tips, tack!
    jag har ett vanligt Brio regnskydd och ett Axel&Ida. Universalregskydd funkar utmärkt.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-07-06 21:55:55 följande:
    Buggan är som jag ungefär: inte direkt bildskön men liten, läcker, högkvalitativ och med massa smarta finesser
    Skål
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-07-07 16:53:37 följande:
    Jag tycker bugga med liggdel är finare än med sittdel . Men mest gillar jag frk S
    Skriver under!
  • Asereht
    C060908 skrev 2011-07-08 23:53:37 följande:
    Någon som vet vad bastygerna kostar?
    Sittdelsbas kostar 700 kr och varukorg 500 på Bugababy och Kidzshop.
  • Asereht
    thisissarah skrev 2011-07-10 16:39:58 följande:
    Sambon märkte idag att det är punka på ena däcket. Är det bara att köpa ett nytt?
    Byt innerslang. Kostar 60 pix typ hos en cykelhandlare, för typ en tjuga till så fixar byter de och pumpar upp däcket också. Köpa ett nytt däck blir ju lite dyrt.
  • Asereht
    thisissarah skrev 2011-07-10 18:03:23 följande:
    Jag har en cykelreparatör bredvid mig så ska nog gå dit och fråga. Jo såg att ett nytt kostar 350.
    Vi gick till cykelhandlaren och för 80 pix bytte han slangen och pumpade upp och däcket var som nytt igen. Sånt gillar jag. Man kan köpa ny innerslang på barnvagnsbutikerna också men de brukar inte fixa åt en.
  • Asereht
    saandi skrev 2011-07-10 20:44:50 följande:
    Är det vanligt att det säljs enbart liggdel till cam på typ blocket? Känns rätt onödigt att lägga så mycket pengar på o köpa en ny när den inte kommer användas så länge...
    Rätt vanligt ja.
  • Asereht
    saandi skrev 2011-07-10 21:49:22 följande:
    Det är rätt väsentligt när jag bara vill köpa en liggdel. Har redan chassi ram hjul behöver alltså bara liggdel med madrass och platta.
    Sätt ut en köpesannons här och på blocket. Mina bästa kap har jag fått på den vägen.

Liggdelar tycker jag dyker upp titt som tätt på blocket. Då och då poppar det upp några på T också.

Har sett kompletta liggdelar från 300 kr upp till 800 kr. Vissa färger är ju mer populära än andra vilket också höjer priserna lite.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21