• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emma Görander

Hannal77>>> är vägen där du kör helt plan? Min sambo hatar våran CAM (hade en UJ förut) just för att vår väg lutar lite på sidorna, så vagnen drar ofta åt ett håll..
    Men jag tänker nog inte byta tillbaka till uJ för det ;)

• Hannal77

Tack för alla tips. Jag har funderat på det och jag tror att det bl.a. kan vara ett vägproblem. jag ska kolla fjädringen samt smörja litegrann samt hålla mig ifrån alla sneda vägar Glad. Måste ni lyfta upp svivelhjulen över små trottoarkanter eller kan ni bara köra på? Det är ett annat problem jag har nämligen att den typ fastnar för minsta lilla kant. 

• Xst
    arkeologitjejen skrev 2010-07-02 10:29:55 följande:
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    Vi hade P&T lift till vår för  ha stadig lift den för vibe. Funkade super!
  • Pepsi08

Velade också lite gällande att köpa ett parasoll, men hittade ett skydd som blir som en skärm från Aussie Finest - den svarta blev bra på den vita cam:en med svart chassit :)

Mamma till Josefina 100531
  • Senap
    Emma Görander skrev 2010-07-02 18:48:10 följande:
    Hannal77>>> är vägen där du kör helt plan? Min sambo hatar våran CAM (hade en UJ förut) just för att vår väg lutar lite på sidorna, så vagnen drar ofta åt ett håll..
    Men jag tänker nog inte byta tillbaka till uJ för det ;)
    Men det gör ju en UJ också. Det göra alla vagnar med svängbara hjul.
    My sugar is raw
  • MiaEd

Hej allihop!

Jag har precis köpt en Bugaboo Frog begagnad och jag undrar om man kan köpa tillbehör till dom andra vagnarna och använda på frogen? Frogen säljs ju tydligen inte längre i Sverige.. 

• november09

Någon som upplever att vagnen blir baktung när man har skötväskan på? Fast de är inte så stort problem tills jag ska ta ur min son ur vagnen.. då kan den nästan tippa känns de som.. Jag har plockat ut massa från skötväskan och har endast de nödvändigaste.. Någon som har ett bra tips? kanske byta fästen? läste någonstans om nån jojo krok eller nått.. (ni får ursäkta mig om det är helt fel namn p åkroken)

• Noiis
    MiaEd skrev 2010-07-03 10:42:58 följande:
    Hej allihop!

Jag har precis köpt en Bugaboo Frog begagnad och jag undrar om man kan köpa tillbehör till dom andra vagnarna och använda på frogen? Frogen säljs ju tydligen inte längre i Sverige.. 
    jo man kan köpa reservdelar till frog, är det klädsel så kan du köpa det hos kidzshop.se men tror att du får ringa/maila dom för det. om du vill ha suflett så kan du ju köpa suflettfästen till cameleon så kan du ha cameleon suflett på frogen.
    Fram/bak/vinter-hjul, hugghållare och parasoll passar alla bugaboo vagnar 
  • Noiis
    november09 skrev 2010-07-03 14:17:45 följande:
    Någon som upplever att vagnen blir baktung när man har skötväskan på? Fast de är inte så stort problem tills jag ska ta ur min son ur vagnen.. då kan den nästan tippa känns de som.. Jag har plockat ut massa från skötväskan och har endast de nödvändigaste.. Någon som har ett bra tips? kanske byta fästen? läste någonstans om nån jojo krok eller nått.. (ni får ursäkta mig om det är helt fel namn p åkroken)
    klart att vagnen blir tung om man hänger en väska på den
    Men det beror ju helt på hur mycket man har i väskan. tips är att inte ha så tunga saker i väskan utan att försöka lägga en del i varukorgen.
    jujube fästen är jätte bra, men gör inte att vagnen skulle bli mindre tung av väskan, utan de e väskansinnehåll som avgör det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21