• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    imsa skrev 2010-07-01 23:20:28 följande:
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
    Fattar inte varför jag inte kan klista in bilder länger *BLÄ* men på sid. 4 under standard i mitt galleri har jag bild på den klarblåa!
    den finns bla inne hos kidzshop och heter kort och gott blå
  • livet från ljusa sidan

åh herregud vad jag hatar mitt parasoll! Hur gör ni när ni är ute och går? Jag måste flytta det fram och tillbaka och böja upp och ner...jag skiter i att ens ta med det för det är bara på fel ställe hela tiden.....Har köpt en slags skärm nu som man knäpper fast, så slapp jag få ett nervöst sammanbrott på parasollet! Tråkigt bara att det var bortkastade pengar att köpa ett fint offwhite :(

• MiniM3
    livet från ljusa sidan skrev 2010-07-01 23:45:28 följande:
    åh herregud vad jag hatar mitt parasoll! Hur gör ni när ni är ute och går? Jag måste flytta det fram och tillbaka och böja upp och ner...jag skiter i att ens ta med det för det är bara på fel ställe hela tiden.....Har köpt en slags skärm nu som man knäpper fast, så slapp jag få ett nervöst sammanbrott på parasollet! Tråkigt bara att det var bortkastade pengar att köpa ett fint offwhite :(
    Jag tyckte precis lika.. Jag sålde det direkt..
  • LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2010-07-02 08:14:05 följande:
    Haha skönt att det inte bara är jag som är knäpp då ;)
    säger samma sak, jag hatar mitt!!
  • arkeologitjejen
    arkeologitjejen skrev 2010-07-01 21:47:44 följande:
    Hej hej alla Bugabooare!
    Jag tänkte bolla lite funderingar med er och be om tips. Jag har en Bee som andravagn till Linnea. Vi har en Brio Happy som jag älskar och som vi använder/använt vintertid då det inte går så bra att köra Been i snö och i den del av Stockholm där jag bor är röjningen rätt usel.

I vilket fall väntar vi andra barnet nu till hösten och jag är lite sugen på att köra Been så mycket det går, men vet inte om det där Babynestet är det jag är mest sugen på. Främst därför att jag skulle vilja ha någon form av mjuklift så att jag kan lyfta ut barnet sovande ur vagnen. Ja, ni hajar säkert vad jag menar. Vill alltså använda liften lite som en portabel säng ifall man ska iväg någonstans.

Så jag skulle vilja höra av er vad som är bra respektive mindre bra med Babynestet, men främst ha tips om vad man skulle kunna ha för substitut? Vill gärna försöka fästa en eventuell lift i vagnen av säkerhetsskäl och inte bara ha den liggande i vagnen. Vad säger ni? Har ni några idéer eller tips till mig?

/Anna
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    Linnea 080310 & BF 100930
  • E 2007

Vart köper man bugaboo i Gävle? Uppsala? Någon som vet? Vill klämma på en bee+

• MiniM3
    E 2007 skrev 2010-07-02 14:23:35 följande:
    Vart köper man bugaboo i Gävle? Uppsala? Någon som vet? Vill klämma på en bee+
    I Gävle finns det iaf inte kvar någon ÅF tyvärr..
    Pyret på söder hade förut men dom gick ju i kk :/ 
  • LR75
    arkeologitjejen skrev 2010-07-02 10:29:55 följande:
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    vet många som använt nån phil&ted ted lift till. kanske kan vara något.
  • LR75
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:28:34 följande:
    Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!
    kolla även att du har handtaget lika på båda sidor.

jag har bara det problemet du nämner om jag går på en väg som sluttar lite mot kanterna. Vi bor tex i ett område som saknar trottoarer (lite på landet typ men ändå inte) och alla våra vägar sluttar i vägrenen...men på rak mark har jag inte det problemet.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21