-
Den på bilden är en Bugaboo original special edition gjord av konstnären Bas Koster.jakthustru skrev 2011-08-19 16:41:57 följande:Jag har sett "Mamma mu coh kråkan" och det var ärligt talat exakt det jag tänkte på när jag såg vagnen. Är den lackad så från fabrik eller det är ett hemma-fix?
-
De är fasta. Jag stoppade ned mina i liggdelen under madrassen. Köper du en cameleonliggdel så finns fickor på sidorna att stoppa remmarna i men inte på frog tyvärr.Pistou skrev 2011-08-19 21:50:09 följande:Är det någon här som fortfarande använder Bugaboo Frog måntro?
Vi köpte vår Frog när sonen föddes 2005 och sedan har den använts av dottern och nu är det snart dags för trean (ja, jag vet vi är hopplösa som kör med samma gamla vagn till alla tre barnen...
). Nu undrar jag om någon vet om remmarna (dvs. midjeremmarna till sittdelen) som ju verkar sitta fast på själva ramen går att ta bort? De är ju i vägen när man använder liggdelen/liften, eller ska de hänga och dingla längs sidorna? Eller kanske har jag missat något? Jag tycker inte att det framgår så bra i instruktionerna och jag minns inte alls hur det såg ut när vi använde liggdelen senast...
Jättetacksam om någon vet och kan hjälpa mig...
-
Jag gör dem som en rektangel (måttanpassad efter bygeln) och så virkar jag en snodd som jag drar igenom korsvis som ett skosnöre typ. Förstod du det där? *s*Surkatt skrev 2011-08-19 23:40:32 följande:Men alltså.... vad är det som händer.... satt här och googlade på de här virkade supersöta bumperskydden som en viss donna här i tråden gör, och amnade i en gammal bildtråd... Helt plötsligt tsod jag öga mot öga med en denim bee igen, och fick ha begär. Scrollade ner lite och så en vad jag tror var en svart bee med offwhite suffla. Kaaaaaaanskeatt jag måste köpa en sån nån gång. Nu? Vad är det för viktgräns på dem?
Och hur är de att köra? Min stora tjej på 2,5 väger 18 och är 96 lång. För stor?
Och så: Asereht. Hur gör du bumperskydden= Alltså, hur fäster du dem? För nu har jag virkat en ruta och tänkte fästa dem med knapparna men neeeee det blir på tok för knöligt tycker jag. Dina ser så släta och fina ut på kort... Är det en affärshemlighet eller vill du dela med dej?
Snäääällaaaaaaa.....
Knapparna på mina bygelprydnader är endast ögongodis då jag är lite allergisk mot skarvar och glapp.
-
Ja precis så!Surkatt skrev 2011-08-20 00:12:09 följande:AAAHAaaaaaa! Jag förstod precis.... Tänker mej som snörningen på en korsett? Hm... då ska jag genast repa upp och göra om... bara tredje gången nu... ;) Snart blir mitt garn luddigt
Håller med dej, skav, veck och skarvar går väldigt bort!
Tack då jättemycket för hjälpen!
-
Själv gör jag en lång snodd som jag trär i vilket lämnar två ändar i slutet. Dessa knyter jag i en rosett och petar in under skyddet.Mamma Tes skrev 2011-08-20 16:37:49 följande:Men hur knyter ni fast bandet i slutet då den är trädd igenom? Har ni 2 band, ett i varje hörn, så det går göra en knut/rosett i slutet? Nej jag kan inte virka, men dotterns farmor kanske jag ska ta mig ett snack med
-
Precis.Mamma Tes skrev 2011-08-20 16:57:41 följande:Nämen vänta nu, samma som man trär ett skosnöre *poletten trillar ner*!
-
Föken Småland (ovanför) är ju bara tre äpplen hög på ett ungefär och hon körde både Cam och Frog utan problem.Tibell skrev 2011-08-21 18:54:11 följande:En liten fråga till er experter.
Är såå sugen på en Bugaboo cameleon men är osäker på om den passar så bra egentligen ??
Jag är väldigt kort, bara 155 cm, blir det ett problem tro ?
Sen undrar jag hur den funkar i snö. Där vi bor har det kommit bra med snö de senaste åren. Lite trist om man inte kan använda vagnen då =(
Och sista frågan. Finns det något ni INTE är nöjda med när det gäller camen ??
Tack på förhand =)
Det finns terräng/snöhjul att ta till om det blir en massa snö/slask som försvårar framkomligheten. *gillar*
På det stora hela är det väldigt lite jag inte gillar med bugaboo, jag har visserligen en Frog men förutom det icke höjbara styret och den något kortare ramen är den ju typ identisk med cam så jag svarar ändå. Det jag skulle vilja ha är att suffletten gick lite längre fram så man fick ned den mer vid stark sol men annars känner jag att jag inte kommer på något på rak arm. Eller jo, svängbara terränghjul! Då skulle jag använda terränghjul jämt!
-
Om du inboxar så informerar jag om läget.Sweetheartno1 skrev 2011-08-21 15:56:56 följande:Arsereht: Kan man beställa bumperskydd av dig ?
-
Själva ramen som du fäster sittdel/liggdel är 5 cm kortare än vad cameleons är (på frog alltså). Bredden är densamma på ramarnaTibell skrev 2011-08-21 19:14:58 följande:Åh nu kom det mer frågor bara för det ;)
Vad är det för skillnad rent storleksmässigt på frogen och camen ?? Förstod att frogens sittdel är något mindre ? Är det mycket ?
Jag får iofs bara små barn så mina blir aldrig speciellt långa ;)
Skulle kanske frogen passa lika bra då med tanke på min längd ?? Finns det ingen som har bild ( som är kort ) där han eller hon står och håller i frogen/camen så man kan se?
Där jag bor finns det ingen möjlighet att provköra bugaboo vagnar så därav alla mina funderingar ;)
Jag har flera bilder i bildtråden på min frog med min 18 månaders son i, han har långt kvar innan froggen blir för liten för oss. Jag gillar den skarpt.
Jag är en bra bit längre än vad du är så jag kan inte hjälpa till med bild tyvärr. Frågan är om cameleon i lägsta läge på handtag blir lägre i styret än vad froggen är, jag tvivlar på det så när det gäller just den biten är det nog hugget som stucket med modell.
Ett tips är att göra en liten efterlysning här, kanske bor det en trevlig buggaägare i närheten av dig så att du kan få komma och provköra och känna dig för lite.
-
Jag har haft barnvagnar som intresse sedan jag fick barn 92. Sen hade jag ett uppehåll från det att dottern slutade åka vagn tills nästa kom då började jag om med min hobbyverksamhet.
Jag har idag avverkat över 30 vagnar, tror tom att det nu är närmare 40. En nästan komplett lista och bild på hyfsat många av mina vagnar finns i mitt galleri ifall någon är nyfiken.
Många tycker att jag är helnipprig men det skiter jag heligt i, det är liksom min grej. Min man bryr sig inte ett dugg om mitt pyssel så länge inte vår hushållsekonomi blir lidande. Som tur är så gillar jag att köpa och sälja så jag går sällan minus i slutänden.
Men jag måste erkänna att sedan jag skaffade froggen har det inte blivit så många vagnsaffärer. Men det har blivit desto fler tillbehörsaffärer!
Jag gillar helt enkelt både att förnya mig och testa nytt.
Börjar faktiskt få lite småcravings på vagnssidan igen.