Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Jag var förresten på Grönan igår och eftersom jag är en total barnvagnsnörd så noterade jag så klart att det vagnmärke man såg mest av var Bugaboo! Cool Såg ingen donkey dock. en hel del uj och babyjogger i olika utföranden (classic, city, mini...). De vanliga välanvända och slolbekta emmaljungorna och brio får man inte glömma förstås.

Konstaterade snabbt att vanligaste färg är grå eller brun, förvånandsvärt få färgglada suffletter och inte en enda solsuffla.

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-07-29 15:03:35 följande:
    Visst är Stockholmare trista?
    Väldigt grå eller bruna iaf. Drömmer
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-07-29 15:19:45 följande:
    Nope, grön solsuffla finns bara i fleece dessvärre.
    Det var det jag trodde. Grön canvas vore annars väldigt snyggt, tycker Bugaboo skulle göra ett gräsgrönt topset. Det skulle iaf jag köpa!
  • Asereht
    Surkatt skrev 2011-08-01 00:42:51 följande:
    Tittar in som snabbast innan jag ska sova (alldeles för sent igen)... Har gått och klappat på min frog hela dan och undra VARFÖR i hela världen de ersatte froggen med cam? Froggen är det jag hade hoppats att camen skulle vara. Eller, nu har jag ju bara frogchassi, och resten cam, men ändå... Borta är känslan av det veka chassit, jag kan hitta tyngdpunkten och balansen i vagnen och till och med balansera upp vagnen upp för trappsteg med en hand utan att bebis hoppar och studsar däri...  Gillar att handtaget är lite tjockare, och jag gillar definitivt att vinkeln är lite annorlunda...  Jag är så kär!  

Och den bruna camklädseln...  Den växer på mej. Blir snyggare och snyggare för varje gång... Med brun solsuflett! Ska sy en dyna o brun och turkos frotté, tror det blir snyggt. Bild kanske kommer (om det blir bra... )

God natt damer!

Kan inte annat än hålla med (förutom att jag inte haft någon cam då). Solig Dessutom kan man ju använda alla tillbehör till Frog även om man inte har camram vilket är ytterligare ett plus enligt mig.
  • Asereht
    LitenAnka skrev 2011-08-06 21:56:33 följande:
    I Veckan så ska vi beställa en bugaboo från kidzshopen i resevdelar och tänkte strunta i bumperbaren, är den nödvändig? Vi har inte tänkt att bära sittdelen mer än att kanske ändra färdriktning.
    Säger också att bumpern är värd sin investering. Vi hade den nästan aldrig på när vi hade liggdelen men sedan vi började använda sittdelen så har den varit på jämt. Min lillgrabb älskar att sitta och hänga på bumpern.
  • Asereht
    Surkatt skrev 2011-08-07 20:43:19 följande:
    Är inte rollerbug en UJ? 

Nä en Urban Jungle är en Urban Jungle och en Rollerbug en Rollerbug. Båda tillverkas dock av Mountain Buggy men de är olika modeller.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-08-07 22:43:36 följande:
    Har du kollat på Mutsy? De har en schysst vändbar allroundvagn med stora swivelhjul fram. Vad hette nu modellen igen Asereht?

Eller varför inte en UJ om du ändå tycker att framåtvänt är ok? Toppen i snö och terräng .

Sorry OT.
    4rider heter den vändbara med swirvelhjul. Sen finns det en med ledat chassi men den gillar jag inte. Utöver dessa har de två icke vändbara lite smidigare modeller som ser sjyssta ut men personligen tycke rjag att det ska vara vändbart om det går.
  • Asereht
    HopeSoon skrev 2011-08-08 15:56:15 följande:
    SchumiFerrari och Julgranen:
    Tack för svar, jag köper ett lammskinn, blir det en varm vinter får jag hoppa åkpåsen! 
    Min yngste är född i början av februari och då var det rejält kallt. Då hade vi lammskinn i botten på liggdelen och åkpåe ovanpå. Lammskinnet isolerar och leder bort fukt. Bästa underlaget ever!
  • Asereht

Jag har inga reflexer på min Frog och det har heller inte funnits några. Kan inte tänka mig att det är original.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21