Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Sara E skrev 2011-08-14 13:00:55 följande:
    Har kikat runt lite på åkpåsar till våran cam. Och har hittat denna som jag tycker är såå fin. Tror den skulle göra sig så fin i vår rosa pärla

Nu till min fråga!
    Våran lilla flicka kommer att födas nu i oktober. Så åkpåsen kommer användas i vinter i liggdelen. Men även i sittdelen frammåt våren, och nästa vinter.
    Jag har ingen erfarenhet av åkpåsar i den ergonomiska sittdelen.  Skulle den sitta bra? Eller bara glida ur?
    Vill ju inte köpa en dyr åkpåse som kommer vara värdelös i sittdelen.
    Jag har en Buppa i annan färg, den är ganska stor vilket jag iofs tycker är bra men det gör att man får vika den lite när man har den i liggdelen men det får man med bugaboos åkpåse med. Jag tycker den funkar i sittdelen men har inte hunnit använda den där än. Det ska jag göra i vinter.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    modestyclara skrev 2011-08-15 19:28:35 följande:
    Blocket-utbrott: jag har en annons ute med vagn och en del tillbehör. Alla är på bild och alla specas i texten. Så får jag en fråga om jag har resväska till vagnen?! Öh? Finns det på bilden? Finns det i texten? NEJ!!!!!Skrikandes
    Förstår precis. Folk! Död

Tycker det verkar vara mer regel än undantag att fråga om sådant som redan är utförligt beskrivet. Tex hade jag en annons ute med en sittdelsbas och hade skrivit utförligt att det var bara basen som såldes. Vet inte hur många mail jag fick. Allt från "jag kan hämta vagnen direkt" till "ingår suffletten?". Då stod det alltså i texten "observera att det bara är sittdelstyget som säljs"....Tyst
  • Asereht
    jakthustru skrev 2011-08-17 15:22:37 följande:
    Jag har (troligen) bestämt mig för en deep purple cam, men ja kommer inte veta könet i förväg. Blir det tokigt med lila om det blir en kille, eller vad tycker ni?
    Absolut inte! Jättefint oavsett kön på passageraren.
  • Asereht

Min Frog är just nu marin/cerise (har en grabb). Väldigt fin! Solig Men jag måste klä om den inför en fikadate imorrn då jag insåg att en av deltagarna kör samma kombo. Någon måtta får det ju liksom vara.

• Asereht
    Lillstroem skrev 2011-08-18 20:39:51 följande:
    Tackar! Har skaffat en orange åkpåse nämligen, funderar på en cerise suflett nu också (har brun nu). Även om det blir höstfint med brunt och orange så är det kul med färg. Vi måste ju synas i vinter! :D
    Orange och rosa är supersnyggt! En av mina absoluta favoritkombinationer.
  • Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-19 15:37:14 följande:
    Kolla in annonsen på blocket. En CAM med vita framhjul ?!
    Vad knäppt det ser ut! Är det hjul tillhörande den vita special edition varianten tro? Bas Kosters?

För den som inte sett så ser den ut så här:

http://1.bp.blogspot.com/_DovQd-c9AJk/SaaBeABgm1I/AAAAAAAAAH4/XnzTkMDx4QU/s320/bas+kosters.jpg
  • Asereht
    spigg skrev 2011-08-19 16:13:32 följande:
    Förlåt men det där var inte snyggt. Jag kommer att tänka på boken "Mamma Mu städar". Ni som läst den med era barn vet vad jag menar... ;)
    Jag har inte läst boken men, nä den är inte snygg! *ha ha* Ser ut som en utspejsad dockvagn tycker jag. Men den är kul.
  • Asereht
    Taxi skrev 2011-08-19 16:16:45 följande:
    En fråga som kanske inte är helt och hållet Bugaboo-relaterad, men jag kör ändå: hur viktigt tycker ni det är att ha ett babyskydd som går att använda på vagnen?? Hade inte ens en bil när vi fick första barnet, så detta känns lite överkurs. Men om det nu är livsviktigt, vilket babyskydd (som funkar med Cameleon) ska man satsa på?
    Personligen tycker jag itne att det är viktigt alls. Har aldrig någonsin haft det.
  • Asereht
    telgebo skrev 2011-08-19 16:30:42 följande:

Upptäckte nu när jag skulle gå in i bildtråden att den är låst för medlemmar. Kan man få medlemskap där tro? Jag är en Cameleon ägare och skulle gärna vilja se era fina vagnar.

Då får du klicka på ansök.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21