Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Sara E - Man kan köpa nytt separat men det är dyrt, runt 300 har jag för mig. Bättre att leta beg.

• Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-07-14 03:48:25 följande:
    Hörde idag att man inte ska använda siilikonspray, utan symaskinsolja ?! För att annars kan det rosta. Kan detta stämma ?
    Jag har lärt mig tvärtom att symaskinsolja absolut inte ska användas! Jag kommer inte ihåg varför det inte var bra men jag kanske kommer på det.

Jag har också blivit varnad för att använda 556 som ju faktiskt inte är ett smörjmedel utan ett rostlösningsmedel, det ger kortvarigt smörjande effekt men kan skada i längden mot rost är det däreot bra). 556 kan dessutom förstöra plastdetaljer genom att försvaga plasten.

Siliconspray/olja är däremot helt ok och användbart eftersom det både går att ha på plastdetaljer och metall. Detta är den info jag fått genom åren från de som servar barnvagnar och från min svåger som är bilmekaniker.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Machina skrev 2011-07-20 10:16:12 följande:

Går det att få tag på en ny sele till en Frog? Min är dålig och jag har börjat använda vagnen mer och mer då det är den enda dottern sover i.

Om det är sidoremmarna som fästes på ramen du menar så kan du köpa dem styckvis på Kidzshop eller Bugababy. Den senare är billigare inkl frakt.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    malo1234 skrev 2011-07-20 14:45:30 följande:
    Jag är med groda! Mycket nöjd. Vi provade den direkt på promenad, oavsiktligt i ganska tuff terräng. Funkade bra och sonen somnade gott. Är så nöjd, sa jag det...? :D
    Groda is the mutts nutts! Solig
  • Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-07-20 15:40:11 följande:
    På tal om 5-56 spray, är det bra till fjädrarna på framhjulen också ? Mina gnäller ! :(
    556 är ett rostlösningsmedel med korttidssmörjande effekt och ska inte användas. Siliconspray är att föredra.
  • Asereht
    Machina skrev 2011-07-20 16:41:33 följande:
    Asereht: Nej jag menar de som går över axlarna, på min frog sitter de fast i en plastplatta och sä trär man igenom banden genom hålen i klädseln. Haha rörigt det blev men hoppas du förstår vad jag menar :) Har sett att de finns på Bugaboos hemsida men det är ju i USA.
    Eftersom de går att ta bort så bör det ju finnas som reservdel. Kolla med kidz och/eller Bugababy det är dom som har bäst koll och är bäst på att fixa fram grejor.
  • Asereht

Finns en vinröd/aubergin Frog i Eskilstuna med som såg fräsch ut på bild iaf. och en röd i Gbg + några till i sthlm. Lite varierande pris förstås men pruta kan man ju alltid försöka med.

• Asereht
    SchumiFerrari skrev 2011-07-21 15:59:45 följande:
    Asereht: den vinröda i Eskilstuna är såld.. Det var den säljaren jag morrade lite över...
    Aha, ja det skulle ju underlätta om annonser uppdaterades/togs bort.
  • Asereht
    SchumiFerrari skrev 2011-07-21 16:33:15 följande:
    Japp.. Dessutom hade säljaren "mage" att erbjuda en cresent m300 istället.. hmmm
    ja men det är ju typ samma sak...NOT! Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21