Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

ÄrtaMärta skrev 2011-07-21 19:46:09 följande:
    Ooh har du en donkey??
    Jag skulle behöva syskonvagn men den är så dyyyr!
    Min son är ju nästan 2,5 år när bebisen kommer i oktober så behöver inte syskonvagn så länge om ens alls.
    Annars hade jag definitivt sålt bort bugaboon jag har och satsat på en donkey!

Vet ngn förresten om det är bäst att sälja på blocket eller på tradera när man säljer suffletter och annat smått och gott för bugaboon?
    Båda verkar funka bra men det kanske är lite sämre ruljans på Tradera så här i semestertider.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2011-07-22 16:33:54 följande:
    Snygg blå färg thj, men när det gäller åsnan så är jag väl den enda som inte går i spinn på den... men jag är ju knappast målgruppen heller.... Fast jag gillar hjulen.
    jag är med dig, den är säkert otroligt praktisk och jag skulle säkert älska den men bara så här rent "titta på bilder" så får den inte mig att gå igång heller.
  • Asereht
    Mamma Tes skrev 2011-07-24 21:35:15 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Vad är det för autosol ni pratar om? Googlade men det finns ju flera olika sorter. Vad använder ni det till? Och vad för silikonspray och till vad? Jag får ju snart en Donkey att vårda
    Autosol använder man oftast för att göra rent från rost och minska repor. Väldigt välkänt bland tex retrovagnsvänner.

Siliconspray smörjer både plast och metall vilket är det ultimata smörjmedlet då man ahr lite av varje på chassit.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-07-25 10:20:45 följande:
    Fast jag tycker att autosol ger repor och förlorad lyster på aluminium? Kommer absolut inte att använda det igen...
    Jag har aldrig testat det på buggan utan bara på retrovagnschassin och då för att få bort rost. Jag tycker det funkar fint med ljummet vatten, yes och en svamp. Tror jag fortsätter med det då.
  • Asereht
    Joddan skrev 2011-07-25 21:45:06 följande:
    Passu
    Inboxa Lindadjo, hon har sytt liggdel o fråga om hon kanske vill dela med sig
    Det var en Frog.
  • Asereht

Jag gav 3500 kr för min för två år sedan. Då var det med oanvänd liggdel, sittdel som aldrig använts utan åkpåse, oanvänd originalsufflett, ett topset, parasoll, camsufflettfästen och originalåkpåse av nyare modell. Det var ok pris då tyckte jag för det paketet. Idag skulle jag inte betala lika mycket med tanke på att froggarna har några år på nacken. Är den dessutom solblekt eller kommer utan tillbehör så drar det ju ned priset ytterligare. Mor slinter all bör ligga någonstans mellan 1500-3000 beroende på skick och tillbehör.

• Asereht
    Joddan skrev 2011-07-27 16:14:08 följande:
    Frk småland
    Men då har det funnits iaf . *letar*
    Ja det har funnits en ljusare typ bubbelgumsrosa.
  • Asereht

Spott - Det är ju precis så man gör! Sätt ut med prutmånen så köparen kan pruta ned till det man vill ha. Köper de flr utsatt pris så är det en trevlig bonus. Prutas det så känner sig köparen mer nöjd och själv är man nöjd eftersom man fått vad man vill ha. :)

• Asereht

Finns det solsufflett i grön canvas?Har för mig att det inte gör det men ibland har man ju inte så god koll som man tror att man har.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21