• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-03-01 21:44:59 följande:
    det ska du! såg du sovkorgen i snacktråden`?
    har ni startat en ny bugaboo snackistråd?
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 10:31:33 följande:
    Asereht skrev 2011-03-02 09:50:07 följande:
    Sprättare för sömmar är superbra att få bort hår och skit med.
    skriver upp på inhandlingslistan...tillsammans med sillikonspray... rekomenderas att spraya på utomhus?Lindajo sa att det blir halkbana av det hela spännande
     när jag gör rent vagnen så lägger jag ut alla delar på en handduk så att det får torka ordentligt. då brukar jag spraya alla delar medans dom endå ligger där. för jag har ingen lust att dra ut alla delar i denna skit när man väl har fått dom rena

• Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 10:59:48 följande:
    min?!..okej vår
    Det är inom en radie av max 5 veckor... jag har chansningar runt den 19/3
    då säger jag 16/3 så prickar du in Noas födelsedag! blir lätt för mig att hålla koll på
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 10:52:31 följande:
    nej.. en det är K*B*N trådens snackis... Inte stänger vi dig ute från bugga snack *klappar på*

ååå bra tips.... måste bara fixa hem sprayen då vill ju sätta ihop den snart....
    *andas ut* men alltså siliconspray hittar jag här på vår mini butik. jag är rätt övertygad om att ni har en hel del affärer som säljer siliconspray. ICA konsum osv... Nu vet jag ju inte exakt vart i H du bor.. men bensinstationen har den ju garanterat. och... öööh... ja
    haha

• Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 12:08:55 följande:
    oj, men allt gick bra?! hur vissade sig hf? jag har haft lite ont i skallen nu i några dagar...*nojar*
    äh lägg av det är bara för att du har så mycket bugaboo grejer i skallen att det hoppar ut genom öronen hihi
    HF ser man väl via blodprov va? *senil*
    Oroa dig inte.

du ska spraya alla rörliga leder, och hjulen. även uppe in i ramen. men försök att undvika att sprya på textiler och på skummgummit.  
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 12:29:29 följande:
    dem fyra svarta "tassarna" under liggdelen är bara för när man ställer ner den? eller ska dem fästas på någe vis?
    Och mittalplupparna som fästes nere på den nedredelen på ramen i sittdelen, vad gör man/hur gör man med dem vid liggdelen? finns ju ingen sådan motsvarighet till rem på liggdelen utan bara kardborreband.....ska dem bara blottas? snyggt? och fortfarande... remmen som sitter fast i ramen, ska den göra nått åt liggdelen?
    ja tassarna är till för att den ska stå stadigt. 
    banden stoppar man ner i fickorna på liggdelen så syns dom inte
    ja man ser kardborren på allas bugaboo vagnar  
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 14:41:28 följande:
    aha.... bra att du finns <3!
    Du det sknades en svart kork på luftventilen till det ena terränghjulet, tror du det behövs en? vart kan man köpa dem?
    nä dom e ju där för synskull men man kan köpa nya på biltema tror jag och även cyckelbutiker
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 21:56:11 följande:
    Tungan ute då ska jag leta cykelaffär imorgon då.....
    gör de hittade du sprayen?
    Jätte fin vagn är smått avis! även på den kommande bebisen jag har nog cam sufletter som ligger här å skräpar om du vill ha dom sen

Strumpa: även din vagn va ju inte dålig den heller *avis*

• Noiis
    lissats skrev 2011-03-03 23:29:17 följande:
    Någon som vet om man kan använda ett topset köpt i USA på Cameleonvagnarna i Sverige?

För visst finns dom vagnarna där? :)
    ja det är samma stl å så men du kommer få sy om sittdelstyget. för midjebanden sitter på själva sittdelen i usa medans våra sitter på ramen. detta gör att hålen på sitdelstyget sitter annorlunda på USA topset VS europa. 
    Men det går man får bara vara lite händig med just den detaljen  
  • Noiis
    lissats skrev 2011-03-03 23:52:01 följande:
    Sjukhus mamman - Tack! Jag är mest ute efter nya sufletter så man kanske ska nöja sig med det. Vet inte om jag är så händig ;)

Men hur är det om man vill köpa nytt bastyg/varukorg? Samma där? Då måste man kunna använda deras sittdelstyg? Tänker jag fel? •snurrig•
    liggkorgen och varukorgen är dem samma (förutom att liggdelen saknar fickorna för midjebanden)
    på sittdelen kommer då midjebanden sitta fastpå själva tyget så då kommer du ha band som hänger både från ramen och om sitter i sittdelen. och ja köper du sittdel i usa så måste du sy om dom europeiska sittdelstygerna.
    men de e ju bara ett snitt och sen sy i kanterna
    inget avancerat.

det som blir stora problem e om man köper vagnen i usa å tar hit. då kan du inte byta sittdelen utan att köpa ny ram. iom att du saknar midjebanden i sittdelstygerna här i EU

hänger du med? 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21