• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-03-16 11:24:49 följande:
    Kastar in liter bilder på my love !

Åh den är så fin <3 jag har inte glömt att leta vännen. <3
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-19 21:20:52 följande:
    Nu har jag gjort en jämförelse på grejjerna jag vill beställa . Jämförde mellan pramworld.co.uk och en svensk hemsida.
    DEt är det här jag vill beställa.

Babybjorn Active Baby Carrier - Brown Beige   
    Babybjorn Wooden Toy for Babysitter Balance Bouncer 
    Bugaboo Rough Terrain Wheels - Cameleon
    Bugaboo Cameleon Tailored Fabric Sets - Canvas
    Bugaboo Cup Holder

Från pramworld.co.uk kommer allt att kosta 2861:- inkl frakt.
    Från den svenska hemsidan skulle samma varor gå på 4272:- inkl frakt.
    Känns ganska övertygande va ?! Förvånad
    hehe nääää inte alls Pramworld är kanon bra och har jätte härlig personal! så jag tycker du gör rätt i att beställa av dom!
  • Noiis

Vi ligger ju inne igen på detta %!¤#&" sjukhus. Ja okej sjukhuset e de väl inge fel på men de e trist jag körde dock Noa i natt i vagnen å vände han så mot mig. och ställde vagnen på "liggläge" men de blir ju inte helt plant?! Jag hade för mig att been hade fullt liggläge?!
    och snacka om att vagnen har bättre "balans" när barnen sitter frammåt. fasen jag kolla flera gånger om inte chassit va snett för att de kändes så¨skrangligt. men de e säkert en vanesak. Noa har aldrig suttit mot mig i been. 

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-03-24 16:57:58 följande:
    Trist att vara på sjukhus Men härligt att du har en schysst vagn som sällskap Jag har inte tänkt på att den var tippig när de åker bakåt, men jag har nog nästan inte heller kört den så eftersom grabben var tre år när jag köpte vagnen.
    Vagnen är så underbar när de gäller sånt här. 3 föräldrar som släpade runt på stora åbäken och försökte få med sig droppställning å allt har jag sånt in been hos en tyckte att dom borde sälja dom på avdelningen haha

Alltså Noa är ju 3 så jag tror inte att jag kommer behöva köra den så mycket vänd mot mig men.. ja den har säkert alltid vart så
    men fröken blir er bee helt plan när du lägger den i liggläge? eller blir de en backe i ryggen?  har aldrig tänkt på de innan heller men tänkte mer så jag inte haft sönder vagnen
  • Noiis
    gavagai skrev 2011-03-25 21:31:28 följande:
    Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev här. Har varit sjuka hela familjen, i typ två månader... . Till råga på allt har jag kommit på att bromsarna på min Frog som jag köpte begagnad ser ut så här: www.flickr.com/photos/61024018@N04/5559492068/ Jag tyckte att de tog lite dåligt, men det där ser ju inte alls bra ut! De kan ju inte vara säkra precis. Jag chattade förresten nyss med bugaboo kundservice i USA (himla bra funktion med chat), och hon hade aldrig sett en så nött broms förut. Hon rådde mig att antingen köpa ett nytt chassi eller kontakta min lokala cykelhandlare. Och så sa hon att jag borde kontakta bugaboo i Sverige också. Känns lite creepy att hon vet att jag är svensk fastän jag gjorde mitt bästa för att låtsas att jag var i USA så att hon skulle ge mig några svar över huvud taget.

Några tankar från er? Vad kan man göra?
    Ja du fick nog dom två bästa råden. alt. försök köpa ett chassi begagnat frog eller cam går lika bra.
    för cam chassi passar frog oxå.
    att hon ser att du e från sverige är nog för att hon ser de via din ip adress. 
    alla företag och privat personer kan förövrigt rätt lätt se i vilket land man befinner sig.om man vet vad man gör. och jag vågar misstänka att bugaboo har den funktionen att hon/han direkt får upp på sin skärm att du befinner dig i just sverige 
  • Noiis
    gavagai skrev 2011-03-25 22:31:21 följande:
    Ja, jag förstår också att hon kan se var jag är, men det känns lite "lustigt" ändå att det är så genomskinligt. Man kanske får börja koppla upp sig genom någon anonymitetsserver.

Jag ska börja med att kolla med en cykelhandlare. Känns lite jobbigt att behöva köpa ett helt chassi. Om jag gör det skulle jag nog helst vilja ha ett Cameleon, men då måste jag kolla upp vad man ska titta efter då när man köper, eftersom det ju tydligen kan ha problem med glidning vad jag förstår...

Någon som vet vad en cykelhandlare kan göra? Finns det hopp?
    Jag har hört ganska många som fixat sina "äldre" chassin hos cyckelhandlare med goda rsultat. en del har t.om kunnat laga bromsarna själva
    gå till den som ligger närmast dig så kan dom säkert hjälpa dig
    ja cameleon har jaft problem och lösa chassin brukar tyvärr vara ett dåligt tecken. men kolla cyckelhandlaren först. hojta till om de inte funkar så finns de många här som kan guida dig igenom vad du ska tänka på med ett nytt chassi  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21