• Noiis
    Armani skrev 2011-03-28 11:32:11 följande:
    Har ni någon idé om hur man på mest effektiva sätt kan rengöra ett parasoll? Såg nu att det fanns några svarta fläckar på sonens fina röda Det går inte bort med bara lite försiktigt gnuggande med vatten och diskmedel, törs man ta till något starkare tro?
    jag håller med frkS
    Jag fäller ut paraollet och ställer det i duchen/badet duschar av och ger det en omgång av galltvål. jag brukar ta mycket lödder och låta det sitta en liten stund 1-2 minuter innan jag skrubbar bort. det funkar bäst  
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-03-28 15:18:56 följande:
    Det verkar finnas 2 storlekar av åkpåsen? är det tänkt att den mindre är för liggdelen och den större för sittdelen?
    nä det är det inte. den som är lite mindre kom före den som är längre. den  längre är en universal påse som passar alla bugaboo vagnar medans dem mindre är för antingen gamla bee eller för cam/gecko/frog
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-03-28 16:32:38 följande:
    Hur länge kan de ha unversal påsen?
    ingen aning men de e ett jäkla gnäll om att den är för lång
    Jag har den vanliga för cam då jag har en paul frank. Noa är 3 år och 93 cm lång och kan fortfarande ha den! 
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-28 18:48:03 följande:
    Den nya åkpåsen med dragsko upptill, är den en universal eller till cam, frog och gecko ?
    den är universal. 
    Om det inte är en jääätte gammal för om jag inte minns helt fel så hade dom första till frog dragsko.
    Men då ska den ha mååånga år på nacken  
  • Noiis
    LHUF skrev 2011-03-28 18:51:05 följande:
    Måste man alltså köpa en hel vagn för att få en av de nya sufletterna?  så fattade jag det av kidzshops hemsida?   
    Det är sagt att man ska kunna köpa dom separat en tid efter att vagnarna har börjat skickas iväg. så med lite tur om nån vecka
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-03-29 12:04:39 följande:
    Herregud, jag har ju gått och blivit mytoman! Förvånad Förvånad Flört
    Bjuder på kaffe för du är verkligen inte vaken i dag! t.om jag hade koll på att din denimbas gick att ta loss axelbanden på  

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-03-29 12:20:01 följande:
    Just det, glömde svara på din fråga, skall se om jag kan ljuga ihop något Drömmer. Det finns bara en grå men det kan ju möjligen hända att det är med den grå som med den sandfärgade: nämligen att de i tillverkningen bytte täthet i tyget och att det medförde en struktur- och nyansskillnad. Det finns nämligen en sandfärgad som är lite grövre i strukturen och nästan lite glittrig/glansig jämfört med den andra som är något dovare i tonen och nästan lite champinjonfärgad.

Intressant fenomen är det i alla fall
    haha
    jag tycker att du är bra på att ljuga.
    För när jag köpte min första cam hade den sandbas, den sandbasen stämde inte överens med den som jag sen såg.
    Jag kontaktade då bugaboo och frågade och fick typ detta svar "Den basen du har är en av dom lite äldre till cameleon, vi har fått byta levernatör av tyg (eller om de va tyg leverantören som bytte leverantör, och sen kom en lång förklaring om varför som jag inte minns). pga. detta så förekommer det små skillnader på vissa av färgerna. skillnaderna är små och ska enligt vårt tycke endast synas om man granskar dom två noga.
    men det är ingen skillnad i hållbarhet eller så!

Jag tyckte dock att skillnaden var jätte stor för just som du säger så va de tyget grövre och såg nästan nopprigt ut.
    så jag antar att det är just detta som galojj råkat utför, en nyare bas och en äldre 
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2011-03-29 12:32:26 följande:
    sitter på mina händer några timmar... ska INTE buda på grå/rosa cam.... HJÄLP MIG!!!! Dottern fyller 3 i sommar, ingen idé att jag köper den väl....
    precis som frkS ljuger ihop om att åldern inte spelar nån roll, håller jag med om.
    Noa är 3 nu och har fortfarande ett behov av att ha en vagn. förvisso så vägrar han åka vagn så här får de bli en paraplyis.
    men jag om jag skulle snubbla över en billig groda så skulle jag slå till på en sån istället men de då bara för att jag vill ha en groda och inte en cam igen. 

Men du känner ju ditt barn bäst. finns det ett behov av en vagn nu?
    2500 kr är ju pengar du kommer få igen här även efter sommaren om du ångrar dig då! 
  • Noiis
    galojj skrev 2011-03-29 12:57:11 följande:
    Det kommer faktiskt ut vagnar på blocket lite nu och då för bättre priser faktiskt, som somsagt är felfria.
    JAgh ar nu köpt 3 st bugaboo cameleoner, den sista betalade jag 1300kr för...då fanns det ioförsig inget toppset med och varukorgen hade spruckit i en söm..
    den första jag köpte betalade jag 2000 kr för och då ingick 3 toppset(2 hade solblekta sufletter), åkpåse, skötväska och parasoll och en massa andra smågrejer...den gick inte att fälla ihop chassit på, men det var gansak enkelt fixat(av sambon bör sägas:-P)
    Den dyraste jag har köpt betalade jag 3000kr för och det är nog den som varit minst fint skick lixom:-S Men, även där fick jag med mycket tillbehör som jag inte var i behov av, och sålde därför ståbräda och lite sådant och fick då tillbaka 1000kr

Så, visst finns det fyndvagnar ute på blocket lite nu och då...inte kan väll jag ha lyckats köpa alla?!

Hoppas detta hjälpte liiiite iallafall
    du får helt enkelt släppa en billigt till bohus
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21