Fröken Småland skrev 2011-03-29 12:20:01 följande:
Just det, glömde svara på din fråga, skall se om jag kan ljuga ihop något

. Det finns bara en grå men det kan ju möjligen hända att det är med den grå som med den sandfärgade: nämligen att de i tillverkningen bytte täthet i tyget och att det medförde en struktur- och nyansskillnad. Det finns nämligen en sandfärgad som är lite grövre i strukturen och nästan lite glittrig/glansig jämfört med den andra som är något dovare i tonen och nästan lite champinjonfärgad.
Intressant fenomen är det i alla fall

haha
jag tycker att du är bra på att ljuga.
För när jag köpte min första cam hade den sandbas, den sandbasen stämde inte överens med den som jag sen såg.
Jag kontaktade då bugaboo och frågade och fick typ detta svar "Den basen du har är en av dom lite äldre till cameleon, vi har fått byta levernatör av tyg (eller om de va tyg leverantören som bytte leverantör, och sen kom en lång förklaring om varför som jag inte minns). pga. detta så förekommer det små skillnader på vissa av färgerna. skillnaderna är små och ska enligt vårt tycke endast synas om man granskar dom två noga.
men det är ingen skillnad i hållbarhet eller så!
Jag tyckte dock att skillnaden var jätte stor för just som du säger så va de tyget grövre och såg nästan nopprigt ut.
så jag antar att det är just detta som galojj råkat utför, en nyare bas och en äldre