• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-03-04 18:16:12 följande:
    Gör inte alla det? Drömmer
    Joooo Hjärta Men i bland kan de vara snällt att påminna om det
  • Noiis
    Haven09 skrev 2011-03-06 22:21:13 följande:
    Såg också avsnittet, och alla vagnar jag har haft har vält på det viset så man ska väl alltid ha en hand mer eller mindre:)
    samma här! Alla mina vagnar har tippat, tack o lov så har Noa aldrig vart i eller så har jag lyckats fånga vagnen. 

Men så är det ju. Man får INTE ha skötväska på vagnen just pga, att den risken finns! tror inte att de finns nån barnvagnstillverkare som godkänner skötväska på vagnen så bugaboo har inget att bli ledsna över för det står i deras instuktioner att man inte får ha skötväska på vagnen! så detta handlar mer om handhavande fel än nåt annat! 
  • Noiis
    p0o skrev 2011-03-06 22:55:36 följande:
    Damer... Min bugga e ny men har redan börjat gnissla lite, kommer från fjädringen på dom små hjulen, är det en sån enkel åtgärd att spraya med silikonspray bara tro?
    ja det skulle jag tro det har räddat mina vagnar!
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-06 23:12:17 följande:
    Tänkte höra med er om bugaboos parasoll. Har köpt ett, men när jag testar det verkar det som man inte kan justera läget utan att behöva ta loss parasollet från fästet ! Stämmer det eller ska det skickas tillbaka ?
    du ska kunna dra det fram och tillbaka i samma linje som fästet sitter. låter snurrigt men hänger du med?
  • Noiis
    Isbit skrev 2011-03-07 15:53:05 följande:
    Men varför skulle jag vilja byta suflett på sommaren?
    Den här är ju helsvart bara.
    Jag behöver den nödvändigtvis inte eller?
    somma sufletten har nät så att bebisen eller barnet får mer genomgående luft på sommaren så det blir mindre varmt i vagnen. Jag älskade min sommar suflett!
  • Noiis
    Mor o Lisa skrev 2011-03-08 09:44:12 följande:
    Hej i tråden!

Jag var på jakt efter en sulky, som komplementvagn (till en emmaljuna) till min 1.5-åring, att ha i stan, affären och på resan. Jag fastnade för en Bee!!! Lite dyrare än jag tänkt med nu finns det ingen åtrervändo! Jag tänkte bege mig till en affär och se om jag kan bestämma mig, men jag undrar om ni kan upplysa mig lite innan

Är det årsmodell 11 som säljs nu? När kommer 12-orna? Vet ni om det är några förändringar på gång?

Jag tycker inte att det fanns så många färger att välja bland... brukar färgerna förändras från år till år? Skulle vilja ha en off-white suflett... eller i alla fall någon ljus sommarfärg... Ser att det finns en dyna i off-white i alla fall...

Någor jag skall tänka på innan köp?
    Hej hej

När man väl börja med bee så... nää det finns ingen återvändo du kommer inte vilja köra din EL sen heller hihi jag ville iaf inte det!

Bugaboo säljs inte i årsmodeller, färgerna som standard som finns till bee är gul svart blå rosa och khaki.
    Sen kommer det nu under våren 4 ltd färger grön orange lila och "gammel"rosa.
    Offwhite är en ltd färg och som endast såldes som komplett vagn. den hete summer edt!
    summer edt fanns med sandfärgad sittdel med offwhite suflett och sen började vissa butiker sälja offwhite suflett med svart sittdel.
    Så om du vill ha en sån så bör du leta nu. jag tror att kidzshop hade nån kvar!

Det man ska tänka på tycker jag är att köpa en bee plus och inte en bee "classic" alltså den gamla varianten av bee.
    Bugaboo släppte förra våren bugaboo bee plus med förbättrningar och slutade då tillverka bee (som i dag tydligen fått namnet classic)
    Det som skiljer dom åt ä utseende. Sufletten är annorlunda utformad. vilket gör att dom nya färgerna som kommer i vår inte passar på gamla bee. inte heller den i offwhite.
    Man kan även ändra ryggen så att den blir länge. vilket gör att vagnen "växer med barnet" och man kan ha vagnen längre än med gamla bee.
    Sen är det så saker. man har satt små jack i handtaget på bee plus för att när man justerar höjden så fastnar det mer säkert och risken för att chassit ska börja glida minskar radikalt. än har jag inte hört nån med bee plus som haft problem med glidande handtag.
    Hjulen har oxå fått ny design.

Gamla bee finns i dom färgerna som bee plus finns i som standard alltså gul rosa blå svart och khaki.

Hoppas du blev lite klokare  
  • Noiis
    hjärtan81 skrev 2011-03-08 10:33:35 följande:
    Suflett fästen är de likadana eller olika på olika sida? Försöker sätta ihopp men lyckas inte...
    finns en till höger och en till vänster!
  • Noiis
    hjärtan81 skrev 2011-03-08 11:01:22 följande:
    Det står 2-2L och 2-1L ringde stället jag beställde på men de sa att dem borde va rätta men jag får ändå inte ihopp de och tycker de ser exakt likadana ut... Bajs.
    Ville ju åka en runda med vagnen idag :(
    dom ska se exakt likadana ut. enda skillnaden blir sen när man får på sufletten. den sitter inte helt spänt om man inte sätter dom på rätt sida. 
    jag har inte kvar min cam så jag kan tyvärr inte kolla på min vad det står i dom.
    det är trögt att få dit fästena!  
  • Noiis
    Mor o Lisa skrev 2011-03-08 21:18:58 följande:
    Tack för svaret!

Jag föll direkt för den gammelrosa, käns riktigt vårig - såg inte den på Bugaboos hemsida?! Ser det ut som sittdelen är grå isf svart? Har ni dyna för att "snygga till den" eller för att det blir bekvämare? Undra om det kommer dynor i samma färg? Funderar på hur mycket tillbehör jag skall budgetera för Är det någon idé att kolla runt för att hitta det billigaste stället eller brukar det vara samma överallt?
    sitsen är svart på bee men grå på cameleon (om det inte är en ltd cameleon )
    Samma pris i hela långa landet! man får inte "rea" bugaboo utan dom håller samma pris. möjligen om du beställer utomlands men just på bee brukar det inte blir nämnvärt billigare.
    Nej jag tvivlar på att det kommer dynor i samma färg. iom att det är en begränsad upplaga så lär dom inte göra dynor. det har dom iaf aldrig tidigare gjort. men jag kan ju ha fel, dom kanske chockar mig.
    Men personligen så gillar jag inte bugaboos dynor för dom är som en nylonstrumpa i materialet.
    Jag syr eget för att snygga till vagnen.
    Har du sett att det finns en denim bee plus oxå? denim 107 heter den kika in hos www.kidzshop.se så kan du kika på alla varianter där  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21