• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Tant, Grodan har ju inte justerbart handtag så risken att den kan börja glida är ju helt 0
    men klart att man säkert kan ha sönder den på nåt annat sätt så därför rekomenderas de ju aldrig på nån vagn (mer än stokke xplory som har en inställning just för att gå i trappor) men om man är orolig för glidande chassi så finns inte den risken med grodan eller ödlan 

• Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 23:07:16 följande:
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
    hybrid är bästa combon tycker jag!
    minns inte hur de va med höjden men den e något lägre har jag för mig 
  • Noiis
    imaj skrev 2011-04-07 13:11:07 följande:
    Jag har köpt våran Swift från Pramworld. När titthålsluckan och regnskyddet sprack gick det jättefort och enkelt att få nytt. De är ju väldigt trevliga och snabba att leverera på Pramworld.

Precis som det ibland kan ta lång tid att reklamera i vissa butiker i Sverige kan reklamationer ta lång tid därifrån ibland.

Jag reklamerade min varukorg på Kidz förra våren och det tog flera månader att få den fixad till J kom tillbaka från sjukskrivningen. Men trots det beställde jag även den nya vagnen därifrån då J finns där och ger helt underbar service!

Men att beställa från Pramworld igen övervägde jag även ett tag... Men skönt att slippa skriva och prata på engelska om det behövs reklameras.
    Jag håller helt och hållt med dig!
  • Noiis
    mammageno skrev 2011-04-07 13:19:42 följande:
    Det stämmer nog verkligen! Det kan vara problem i Sverige med...

Tänkte bara fråga: det här med glid; hur upptäckte ni det och hur började det?
    Jag gick o drog i min nu och det går faktiskt att dra ut lite men med kraft, skall inte prova mer men ville se. Blir det värre?
    om du drar i chassit med kraft så drar du sönder chassit och det kommer börja glida. så "ge fan i de"
    ja dt är en del i fjädringen att den ska vicka!
    khrullet skrev 2011-04-07 13:30:46 följande:
    Hej på er, jag måste be om hjälp. Det är så att mitt liggdelslock inte verkar gå att ta loss, på vilken sida tar man loss det? Är rädd för att dra sönder dragkedjan men vill ta loss det eftersom det har blivit en fläck på det.
    Du gör precis som med en helt vanlig dragkedja.
    öppna upp hela så mycket de bara går och dra loss den
  • Noiis
    Ben10 skrev 2011-04-07 22:15:22 följande:
    Ny i tråden o funderar på en cameleon. Aldrig haft bugaboo innan o har ingen brådska.
    Kommer att köpa begagnad e det något år som man ska undvika? Något speciellt att hålla koll på?
    Kan det vara värt att köpa ett nytt chassi o "fynda" resten av delarna efterhand har tills jan på mig;) det e ju mest det jag e orolig för på äldre vagnar hur det har hanterats.
    Om man gör så passar alla årsmodeller då?
    Förlåt om jag ställer frågor som redan finns svar på men ni e ju flitiga på att skriva så svårt att läsa ikapp
    ofta är det chassina som går sönder så att köpa alla delar alt. en ruggit billig komplett som du sen köper ett nytt chassi till är de bästa om man inte vill köpa allt nytt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21