• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-04-11 21:39:08 följande:

Vi gjorde den till medlemstråd för att kunna stänga av de som babblar, so beware Demon

Flört
    iiiij löööv ju HjärtaHjärta
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-04-13 11:34:36 följande:
    Någon som bor i sthlm som åker buss från slussen ofta?
    På tal om sjukhusmammans länkar.

I slussen finna en galleria som man kan åka hiss/rulltrappa upp till torget. Den andra hissen som finns är inne i t-banan. Och jag som åker vagn åker gratis buss så ja har inget månadskort att komma in där till hissen.
    Gallerian är öppen typ 9 (eller 8) till 22. HUR GÖR NI SEN? Om man ska ner/upp senare? Den finns en trapp (en gul kissig med massa knarkare i). Men jag vill (kan) inte dra upp vagnen...
    Hur gör ni? Finns det någon annan väg? Har pratat med sl och de säger bara att jag får passa gallerians tider för att komma hem???? När maken är med är de ok, för då bär han... Några tips? Om det finns ngn som brukar åka i slussen...
    jag brukar ta rampen Obestämd eller ja.. brukar och brukar men dom gångerna jag måste ner där med barnvagn!
    men oftast brukar jag promenera bort till södra istället. men de hjälper ju knappast dig om du ska med bussen från slussen
    jag åker sällan buss därifrån!
    Men annars så, när det är så struligt så brukar jag gå in på tbanan och be om att få bli förbisläppt så jag kommer till hissen. dom får inte neka dig att komma in och ta hissen med din barnvagn utan att betala.  
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-04-13 13:27:27 följande:
    Sjukhus mamman

Men de finns ju ingen ramp? Jag har frågat en gång att bli förblisläppt och det blev jag "undantagsfall" sa han. Så de måste öppna alltså. Ska ringa sl och få skriftligt bevis. Men på sl center så var de rätt otrevliga och sa att det var stockholmsstad stadsdelsförvaltnings (??) problem. Men som sagt. När maken är med är de ok. Antingen bär han eller så öppnar han åt mig med kortet... Tänkte bara hur alla andra nacka/värmdöbor gör. Har ju bott på söder senaste 8 åren...
    ja men och nu när jag tänker efter så går jag samma väg som duntoffla. 
    Men det har väl iaf funnits en gångramp ner förr?! men de var inte en trevlig väg att gå. fast då kanske man inte kom ner hela vägen?
    fy de är verkligen för länge sedan jag åkte där ifrån... 2 år sedan eller nåt sånt
    jag börjar bli gammal och gaggig hahaha

Men jag skulle iaf om det var i dag och om vädret inte tillät att gå ute, så skulle jag gå in och be om att få bli insläppt till hissen. Det ska dom inte neka! 
  • Noiis
    Duntoffla skrev 2011-04-13 14:24:00 följande:
    jag kan inte minnas någon ramp, eller jo kanske längre bort i den gula tunneln om man går mot Ga stan. Men då måste man gå över vägen nere vid Nautiska tror jag. Annars är det den svängda trappan ner direkt till "busstavlan" och den är ramplös
    ja jag tror att de e den rampen jag har i huvudet
    men kommer ner under där de har/gör(?!) legat gamla butiker... stinker piss och är allmänt otrevligt.
    Men jag har ju minne som en fiskpinne oxå  
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-13 15:01:28 följande:
    Vill bara säga att man inte åker gratis på bussarna !
    Kommer det en kontrollant så måste man tyvärr inneha en giltig biljett/kort !
    nej kontrollanterna har inte rätt att kräva biljett om man åker med barnvagn. det är SLs policy att alla med barnvagn åker gratis!
    Jag hamnade i detta tjaffs när jag fick åka ersättningsbuss för då va ju bussen "ett tåg" men SL rev min böter med just motiveringen En buss är en BUSS och enligt våra policy så åker man då gratis med barnvagn! 
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-04-13 15:30:05 följande:
    Nej, det är faktiskt ganska dåligt och uppmuntrar ju inte precis till att man skall ha barnet mot sig förutom de små yttepyttesmå bebisarna Obestämd
    mm vet att vi pratade om detta om gamla bee för typ 100 år sedan och bugaboos svar på de va väl att vagnen var tänkt som framåtvänd så fort benen var så långa att dom behövde stöd.
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-13 15:32:08 följande:
    Men åhh jag fick en böter på nästan 1000:- för ca 2,5 år sedan med den motiveringen ! Skrikandes
    men fy fan vad dåligt! detta var för 2,5 år sedan jag råkade ut för detta oxå. nu mer så hänvisar jag till SLs hemsida och deras egna policy har aldrig blivit hotad med böter igen!
    det står klart och tydligt på sl.se att alla i sthlms området åker gratis med alla deras bussar om man har barnvagn (även om man är handikappad i rullstol har jag för mig) 
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-13 15:38:51 följande:
    Verkligen piss alltså ! SkrikandesVar precis inne och läste på deras hemsida. Och då stode det klart och tydligt att man åker gratis på sthlm alla bussar med barnvagn med barn i upp till 7 år ! (vem har en 7-åring i vagn?)
    Men som vid bussterminaler som liljeholmen måste man betala ! 
    Jaja tråkiga SL !  
    aldrig åkt från liljeholmen men nästa gång fråga dom om dom inte håller på SLs policy?!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21