Stumpelottan skrev 2011-04-02 14:49:14 följande:
Sjukhus Mamman:
Kul att höra att du varit så nöjd med Cameleonen!
Blir lite nyfiken bara, vilka vagnar har du mer haft?
Någon av de jag funderar på (Brio Go, Teutonia Cosmo/Fun, emmaljunga Nitro City)??
oj jag har haft runt 20 vagnar..
blandade märken brio emmaljunga babytravel maclaren osv osv
men just dom exemplen du drar så säger jag så här
Brio go: har jag själv aldrig kört, men det jag har hört av dem som har den (min kompis hade den i 2 veckor innan hon köpe en cam istället) så tyckte hon att den var svajig, och att handtaget inte var kul att hålla i iom att det är så böjt.
Teutonia Fun: (ingen erfarenhet alls av cosmo) Tung och inte alls så smidig som man skulle kunna önska att den vore. funkar bra till bebis i liggdel men med sittdelen så har dom flesta jag känner valt att byta vagnen mot en sulky just för att den blir för tung att dra runt med.
Emmaljunga Nitro och 360: Samma som Fun, tung att köra men funkar helt okej till bebis. har faktiskt inte en endaste som har kört nitro eller 360 hela barnvagnstiden. problem med sufletten har alla haft! den åker illbaka och är inte spänd efter ett tags användande. minsta blåst så är det kört.
Sen finns det andra saker man nog ska tänka på.. garantier ex. emmaljunga är värdelösa när det gäller reklamationer. jag försökte reklamera min scooter men nää det fick jag inte för det hade precis passerat 6 månader.
Bugaboo har enligt mig och säkert många andra som har kört dom väldigt generösa garantier. går när sönder så byts det ut. det är sällan/(aldrig?!) som man lagar nåt utan man får nytt!
och det gäller under alla 2 år.
När mina framhjul rostade på knapparna efter 1,5 år så var det inga problem att få nya, lika så tyger som går sönder eller ett chassi som pajjar.. aldrig vart problem.
sen kan det säkert oxå ha med att göra att butiken jag handlat av kidzshop hjälper till jätte mycket och bra med reklamationer.
när jag handlade av en annan butik i sthlm så var det minsan inte lika lätt att få hjälp vilket resulterade i att dom fick köpa tillbaka vagnen och jag fick vänta länge innan jag fick pengarna åter och kunde köpa samma vagn men av just kidzshop.
När du har valt vilken vagn du vill ha så kolla garantierna noga och kolla upp vart du ska köpa vagnen, har nån annan erfarenhet av butiken? vilka erfarenheter har dom av just reklamationer osv .
Tyvärr så är det ju faktikst så att saker går sönder och en ny vagn är knappast gratis. och det är inte kul att gå igenom en massa tjaffs.