Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Honey1982 skrev 2011-03-26 14:56:49 följande:
    Nån som har tips på vart man kan köpa fina sittdynor om man inte ska ha Bugaboos egen? Har inte bestämt mig riktigt. Skulle nog vilja ha en med rosa Marimekko Unikko - tyg.
    Kolla med mamma på vift här på FL om hon syr igen eller om hon fortfarande har beställningsstopp.
  • Fröken Småland
    gavagai skrev 2011-03-26 15:29:48 följande:
    O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/buga...-*-bei-lilli-paul/23255421
    Alla med snäppfästen (clips) kan glida. Går inte att veta tyvärr.
    bohusbebis skrev 2011-03-26 15:10:17 följande:
    Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!
    I'm everybodys hero Drömmer
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-03-27 11:14:46 följande:
    Men den är ju så hård och styv. Ryms den ens i maskin. Har en klädsel annars som jag hade tänkt använda när det blir lite varmare.
    Du skrev dynan, menar du sittdelsbasen? Den som sitter fast på ramen? Den går också att tvätta, ta ut skumgummit och plattan under själva sittytan och knäpp kardborrarna ordentligt. 30 grader, bara lite tvättmedel och inget sköljmedel. Hängtorkas.
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-03-27 16:51:34 följande:
    finns det nån demo på hur man sätter på regnskyddet? hittar inget på hemsidan
    Det finns under FAQ, adress i TS.
    thisissarah skrev 2011-03-27 16:49:55 följande:
    Ja precis, sittdelsbasen, sorry! Krymper den lite? Tänkte om man ska trä på den direkt när den har tvättats?
    Den krymper inte om du tvättar den i 30 grader, men den är väldigt tight när man precis tvättat den. Jag har aldrig satt på den blöt men visst går det. Men akta så att inte skumgummit och plattan blir blöta och förstörda.
  • Fröken Småland
    Berit82 skrev 2011-03-27 17:08:47 följande:
    Fröken småland: Har inte du bra koll på Bugaboos färger med alla fina tillbehör du har? *fjäskar lite* Glad
    Jag är dålig på färger, gillar enfärgat allra bäst Drömmer

Bäst gillar jag denim, brunt och gamla blå basen.
  • Fröken Småland
    Berit82 skrev 2011-03-27 17:53:16 följande:
    Jaha, då så... Själv gillar jag smällkarameller! Glad
    Den bilden du har i ditt galleri på en orange bas och rosa topp, är det de gamla eller nya färgerna?
    Det är gamla rosa fleecen

Som ombyte är det kul med en galen vagn som den på bilden. Jag var inne i en barnvagnsbutik i Danmark förra sommaren och jag och sonen kollade på något så vagnen bara stod i gången. När han inte trodde att jag såg så var butiksinnehavaren framme och klämde och kände på tygerna
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21