Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    Swenglish skrev 2011-03-21 20:57:25 följande:
    Fröken Småland - hoppas det var jag! :) 
    Det var det Grattis, du har vunnit en Donkey!
  • Fröken Småland
    Johanna10 skrev 2011-03-21 20:30:53 följande:
    Hej. Jag har fått problem med mitt chassi på min cameleon. Jag har nämnligen en ganska sne lång uppförsbacke som jag måste ta mig upp för när jag ska ut och promenera, vilket jag gör dagligen. Nu har chassit blivit snett böjt vilket jag tror beror på att jag får hålla emot hela backen. Har någon annan haft problem med detta eller har jag bara extrem otur? Går det att bända tillbaka tro? Jag är rädd att det ska gå sönder då. Tacksam för svar!
    Jag tror inte att chassit har blivit snett, däremot kan det vara så att själva skummet på handtaget har glidit lite. Testa att dra det på plats igen (om det är snett), eventuellt behöver det vätas något så att det glider lättare. Lycka till och berätta om det hjälpte!
  • Fröken Småland
    Johanna10 skrev 2011-03-22 07:28:45 följande:
    Jag är rätt säker på att det är snett eftersom det tar emot när man byter sida på styret så bakhjulen är fram. Jag kände på skummet men det sitter verkligen fast. Det ser inte ut som att det är snett häller? Men tack för hjälpen ändå!
    Hittills har nog det rådet hjälpt minst tio personer som alla trott att deras chassi var kass och alla har sagt att nej, det är inte handtaget som sitter olika högt. Så jag framhärdar: prova att dra ut handtaget på alla högsta och låt bli att låsa. Prova sen att föra över handtaget till andra sidan och se hur det uppför sig. Om det fortfarande är snett är jag benägen att hålla med dig om att chassit är snett men jag vägrar att tro att det blir det av att man går i sneda backar ofta.

När du har handtaget allra längst ut, kan du då mäta om handtagsskummet är i mitten?
  • Fröken Småland
    Johanna10 skrev 2011-03-22 08:48:17 följande:
    Jag ger dig rätt för den! Däremot så såg skummet rakt ut då det var lika långt från hålet i mitten på handtaget, men när jag tod fram tumstocken och mätte sidorna stämmde det inte. Nu är chassit rakt igen! tack ska du ha!
    Är jag bäst eller är jag bäst? Drömmer
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-03-22 09:26:07 följande:
    Säg att jag INTE ska lägga första budet på denna till min lilla tjej som blir 3 år i sommar....
    www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-gra-rosa-auk...
    Äntligen nåt i "närområdet" och så är det ett glidchassi (men jag har en händig man som kanske kan dra i en vingmutter?) och så börjar ungbusen bli stor och i sommar vill man ju egentligen helst köra bee:et och nu har jag slut på argument.... Bakbinder mina händer och loggar ut från tradera.... puh... så svårt att stå emot....
    Varför inte? Om du får den för 2000 så är det en ren investering och du tjänar helt enkelt pengar på den om du slaktar och säljer sen. Hjul 500, bas och varukorg 600, ram 700, lyftbygel 100, toppset (fleece?) 200, bågar och fästen 100, defekt chassi 500 kr.

Det är kvalificerade gissningar på priserna men skulle tro att det hamnar där någonstans.
    Säljaren har ganska taskiga omdömen så det blir nog inte särskilt högt pris och du kan sticka förbi och kolla på den innan du lägger bud. Go for it!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21