Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2011-03-29 11:55:00 följande:
    Min är från 2006   Det sitter en plast"platta som den går igenom oxå, fast den går oxå att ta lös, antar att den är där för att det ska vara lite stummare och inte åka fram och tillbaka. Kan fota strax så du förstår hur jag menar
    Nej men just det, det hade jag på en Frogklädsel också nu när du säger det. Däremot denimklädseln som var den jag primärt använde var de fastsydda på. Tror jag Drömmer
  • Fröken Småland

Herregud, jag har ju gått och blivit mytoman! Förvånad Förvånad Flört

Visst gick det att ta bort spännena på den också! mycket bättre om du frågar mig eftersom man då kan ersätta den om den går sönder. Bugaboo ersätter med ny klädsel om spännena pajar inom garantitiden men efter det går det inte att fixa ett trasigt spänne (med originaldelar).

• Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-29 12:07:32 följande:
    Bjuder på kaffe för du är verkligen inte vaken i dag! t.om jag hade koll på att din denimbas gick att ta loss axelbanden på  

• Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-29 12:16:46 följande:
    Någon som vet om den gråa basen finns i olika tyger eller nyanser? Alltså, den ena sittdelsbasen känns lixom mjukare i tyget oxå...
    tänkte att det kanske är lite urtvättat helt enkelt...men, det stämmer inte heller då lixom alla basdelar till den vagnen är samma nyans och lite mjukare...medans den andra vagnens basdelar är mörkare och hårdare i tyget eller hur man ska säga:-S
    Just det, glömde svara på din fråga, skall se om jag kan ljuga ihop något Drömmer. Det finns bara en grå men det kan ju möjligen hända att det är med den grå som med den sandfärgade: nämligen att de i tillverkningen bytte täthet i tyget och att det medförde en struktur- och nyansskillnad. Det finns nämligen en sandfärgad som är lite grövre i strukturen och nästan lite glittrig/glansig jämfört med den andra som är något dovare i tonen och nästan lite champinjonfärgad.

Intressant fenomen är det i alla fall
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-03-29 12:32:26 följande:
    sitter på mina händer några timmar... ska INTE buda på grå/rosa cam.... HJÄLP MIG!!!! Dottern fyller 3 i sommar, ingen idé att jag köper den väl....
    Åldern på barnet tycker jag inte är så farlig, däremot så börjar priset bli för högt *snål* Jag tycker den skulle ha stannat på 2000. Det finns felfria (äldre) buggor att få tag på för 3500 så köp hellre en sån
  • Fröken Småland
    hjärtan81 skrev 2011-03-29 13:09:51 följande:
    Hej

Vad är skillnaden på den nya och den gamla ståbrädan? Vilken är bättre?
    Kolla i FAQ, länk finns i TS.
  • Fröken Småland
    LiTe08 skrev 2011-03-29 13:46:04 följande:
    Hej. Jag undrar om någon vet var man skulle kunna få tag på den nya gröna sufletten utan att köpa en helt ny vagn?
    Har varit i kontakt med kidzshop men dom var tveksamma till att dom skulle få in det nu.
    Vill så himla gärna ha en grön suflett=)
    Kolla med Familjetorget, de har lagt upp separata klädslar i webshopen. Men det ingår bara topplock och sufflett
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-03-31 11:11:08 följande:

Tror ni nån som var på nät-auktionen det pratades om i tråden för ett tag sen  (nä, inte jag)
    www.blocket.se/jonkoping/HELT_NYA_Bugaboo_var...

Skulle också tro det. Då har jag äntligen fått svaret på vad det var i lådorna som jag var så nyfiken på; bilstolsadaptrar! *kan sova på nätterna från och med nu*
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-31 11:19:11 följande:
    dyyrt!!
    För en smålänning är allt dyrt Drömmer Men PF Scurvy är nog prisvärt, brukar ligga däromkring begagnade tycker jag.
  • Fröken Småland
    strössel81 skrev 2011-04-01 14:26:59 följande:
    Vad menar ni när ni säger att ett chassi glider? Är det något man märker på en gång eller först efter ett tags användande?
    Det märks först efter användning om det kommer nytt från fabrik.
  • Fröken Småland
    FL Lisa skrev 2011-04-01 18:15:34 följande:
    Här kikar jag in just för att höra om det är ngn som har handlat sin vagn från kidzshoppen och så ser jag att den shoppen just diskuterats.

Känns skönt att höra att det ändå är såpass många som har positiva erfarenheter därifrån...då kanske jag kan hoppas på att allt löser sig ändå.

Har beställt både ett bee och en bilstolsadapter från kidzshoppen vilket jag just nu ångrar grymt. Hade tänkt handla från en lokal butik här men då hon inte hade inne den färgen jag ville ha på been så beställde jag från kidzshoppen istället. Nu står jag dock här med en vagn som är obrukbar då ena hjulet gått sönder. Sjävlklart är det inte kidzshoppens fel att hjulet gått sönder men jag har snart väntat i 2 månader på att få ett nytt hjul. Och hade det bara varit för vagnen så hade jag inte brytt mig så mycket (så länge hjulet dyker upp inom en inte allt för avlägsen framtid) då vi har en cameleon som är den som främst används men det känns ju rätt värdelöst att ha spenderat pengar på en bilstolsadapter till been när vi ändå inte kan använda den utan snällt får konka runt på bilstolen.

Känner mig rätt besviken på att allt har tagit så oerhört lång tid och senast jag kontaktade butiken så fick vi höra att det var ett nytt hjul på väg till oss. Det var nog typ 2 veckor sedan och fortfarande inget hjul här. Jag började just bli rädd för att det var ett skumföretag och att jag aldrig skulle få något nytt hjul. Men nu ger ni ju mig lite hopp i alla fall om att  jag kommer kunna använda beet om inte till bilstolen så i alla fall som vagn till sommaren.
    Nämen vilken otur!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21