Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2011-03-14 10:30:13 följande:
    HA HA ursäkta men jag tycker inte den är fulare än något annat hemsytt Tungan ute
    allt som inte är original är automatiskt fult? Inte märkessnobb alls va?
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-14 10:37:07 följande:
    jag har sett en hel del hemmasydda grejor som är bra mycket snyggare än orginal! Men de där var bara gräsligt. Vart hittade du bilden frkS?
    På celebrity baby blog, vagnen tillhör Doutzen Krous.
  • Fröken Småland

galojj: har du plats för en "ful-fällning" i bilen? Det gör att man slipper fälla chassit och ger mycket mindre irritationsmoment.

• Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-18 12:03:23 följande:
    Glad tjej84:
    Kikade precis på den...
    hur är den att köra på grusväg? och kan man luta sitsen, så det blir ett bättre sovläge på den lixom?
    Den har jättebra (plant) sovläge men jag tycker inte den funkar alls på grusväg. Jag tyckte också den var svår att tilta över trottoarkanter osv, det var något med tyngdpunkten. Förutom det tyckte jag att den var toppen.
  • Fröken Småland
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 12:39:05 följande:
    Jag har inte den själv utan jag velar mellan den och camen.
    Den har fullt liggläge och nu har den även kommit som fyrhjuling. 
    Oj, det visste jag inte. Kollade in den nu och den verkar ju klockren! *gillar massor*
  • Fröken Småland
    Mamma till Rasmus skrev 2011-03-18 13:16:15 följande:
    Det jag tycker är negativt med den är att den endast är framåtvänd. Det känns sådär då vår son bara är 9 månader. Men iofs det gör kanske inte så mycket då den har två genomskinliga "tittluckor" i sufletten. Usch jag är såå velig min man vill ha cityn och jag lutar mer åt camen men är "rädd" för att köpa en med dåligt chassi.
    Nej, till så små barn skulle jag aldrig överväga framåtvänt. Runt två år skulle jag överväga den som extravagn
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-18 13:22:57 följande:
    När min äldsta var 10 månader köpte vi en emmaljunga scooter, saknade att ha han vänd mot mig faktiskt.
    Nu när våran yngsta är snart 2 år känns det nästan jobbigt att ha han framåtvänd...det är så himla mysigt när dom börjar bli lite äldre, och man kan gå och prata med dom på ett anant sätt
    men, å andra sidan är ju vagnarna så himla mycket smidigare när dom är enbart framåtvända ju!
    Jupp, det är alltid någonstans man måste kompromissa; priset, vikten eller kontakten. Själv tycker jag att kontakten är absolut prio ett och sen vikt och smidighet. Priset - ja, ibland är det helt enkelt värt att lägga extra på det man verkligen vill ha
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-19 12:32:24 följande:
    Om jag beställer lite från pramworld.co.uk

Mugghållare
    Terränghjul
    Topset
    Ett bärsele
    Leksak

Vad tror ni frakten hamnar på ?
    De brukar ha enhetsfrakt, tror det står på hemsidan. Maila dem annars?
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-03-19 14:24:35 följande:
    galojj skrev 2011-03-19 13:37:50 följande:
    Vingmuttrar skulle jag säga. Det nyare chassit är nog snäppet snyggare, men jag tycker det känns bättre att köpa ett chassi som är glidsäkert

När jag själv skulle köpa en cam tyckte jag många föreslog just det chassit med vingmuttrar....och jag ser faktiskt inget negativt alls med det chassit
    jah håller med föregående talare....
    när jag skulle köpa min beg cam så rådfrågade jag den kloka Fröken Småland, och jag har inte ångrat en sekund det chassit...
    Fler borde verkligen göra det Drömmer
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-03-19 17:57:34 följande:
    De här olika chassina, är det stor risk att en nytt chassi börjar glida eller är det de som är några år gamla?
    Förutom de med vingmutter då som alltså inte glider...
    Ju nyare snap-fästechassina är desto mindre risk men säker blir man bara om man köper nytt och har reklamationsrätt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21