• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Dunderklumpen skrev 2011-06-07 16:26:07 följande:
    Vet ni om Cameleon framhjulet som ser ut så här

Passar till Geckon?
    japp de gör dom
  • Noiis
    HA82 skrev 2011-06-13 19:57:05 följande:
    Hej jag behöver råd, skulle idag montera min liggdel och när jag skulle sätta på liggdelslocket så var det så trögt att jag råkade slita av "låsdelen" på dragkedjan alltså den lilla metallskenan som sitter längst ut på kanten av dragkedjan på liggdelslocket, så nu går dragkedjan upp hela tiden på den sidan. Den lilla metallbiten är spårlöst försvunnen, hur kan jag laga detta?
    kan kan man men de rekomenderas inte och jag skulle inte göra de de blir rätt tungt! Jag skulle istället köpa en mjuklift att ha i vagnen, ex babyproffsens egna eller nån annan. 
  • Noiis
    imaj skrev 2011-06-15 21:45:44 följande:
    Sufletten är oerhört pösig, bromsvajern är alldeles för lång, fäljarna är silvriga, liggdelen har inte rätt form... Finns säkerligen ännu mer om man skådar bilderna mer.

Bra att hon tar bort annonsen!
    vågar nästan garantera att det saknas ettiketter, att bugaboo märkena sitter fel och att de e slarviga sömmar med. 

Riktigt trist och synd om henne om hon blivit lurad. hoppas hon anmäler det isåfall! 
  • Noiis
    Surkatt skrev 2011-06-19 19:06:26 följande:
    Monterade ihop min nya häromdagen och jag behövde inga speciella verktyg. Upplevde det som lite bökigt att få på sittdelstyget på ramen, men jag gissar att det var för att min är denim och att tyget inte ger med sig en millimeter. Fick använda ganska mycket kraft åt att spänna tyget över plupparna (du kommer förstå vad jag menar när du står där) Ett tips är att du kollar att remmarna till selen är OVANFÖR plupparna innan du spänner fast tyget... Det gjorde inte jag och fick kämpa två gånger :) 
    den är lika trög på alla tyger första gången
    TinkyWinky skrev 2011-06-19 18:53:52 följande:
    har beställt en bugga nu o undrar  om det är enkelt o sätta ihop., att man kan göra det när man hämtat den innan man åker hem, jag åker nämligen buss dit o hem,,, o om man behöver några speciell verktyg..
    Du ska kunna bygga ihop den utan hjälpmedel. men tänk på att du får många "delar" att släpa på, kartoner, tygdelar osv. jag skulle tro att de blir smidigare att ta hem den som den är och sen bygga ihop den hemma. det hade iaf jag gjort!

• Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-06-19 20:17:17 följande:
    en cameleon med blå suflett, den klarblåa, och mörk grå varukorg o mörkgrå sittdel :)

ngn som vet om lådan är stor eller man kan ta hem den på bussen med ett gående barn vid sidan ?
    har inte jätte långt o gå..
    säljer den vagn jag har imon o kommer åka buss o hämta vagnen de 5 km till utlämningsstället..  vill ej vänta till sambon kommer hem från jobbet om den kommer tidigt på dagen :D
    Den är så stor som den behöver vara men ja du ska kunna bära den och ha ett barn om du inte har långt att gå, om den redan har kommit så skulle jag åka innan och ta med den andra vagen och lägga paketet på den annars så hit kommer paketen vid 14-15 tiden men man får hämta dom först efter 17 eller om de va 18 t.om
    Har du beställt från kidzshop?
    ThereseX skrev 2011-06-19 20:28:58 följande:
    Lådan är rätt stor, det är ju även en mindre kartong med topklädseln på sidan om, och det är tungt och otympligt så jag skulle nog vänta på att nån kunde hämta med bil. Min man fick hjälpa mig hem med vår och vi bor typ 100 meter från utlämningsstället.. : ) det är lite krångligt art få ihop jag har världens sämsta tålamod så hade inte min man varit lugn och saklig hade jag nog kastat ut vagnen.. Ha ha
    Fast om hon har beställt från sverige så kommer de i ett paket. ingen av mina camar har skickats i 2 :Obestämd

• Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-06-19 22:17:17 följande:
    har beställt från kidzshop :)

nej paketet har ej kommit utan ja beställde idag o säljer min nuvarande vagn imon..  
    då kommer den förmodligen på tis efter kl 17
    ring och fråga på utlämningstället vad dom har för tider för att hämta schenker post samma dag dom anlänt. normalt är de efter 17 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21