• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2011-08-02 08:18:29 följande:
    Idag får jag min donkey från england och massa annat smått och gott från kidz!!!!! En glädjens dag! Synd bara att jag måste sitta inne och underhålla barnen för att inte missa paketet...
    Gråter av avund! men du jag tycker att det är ett litet pris att betala tänk i morrn får du hångla med en åsna!!! Skulle lätt kunna byta plats med dig!
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-08-02 10:18:40 följande:
    Den kommer före 12 ringde de o sa! Halleluja! Ska ut och provköra direkt efter jag satt ihop den . Joppas de är lika lätt som cammen...
    lyllos, vilken färg har du valt?? 
  • Noiis
    straw2008 skrev 2011-08-09 15:34:07 följande:
    Pigge Wrkelin o hans Fruga säljer buggan...

www.blocket.se/gotland/Unik_KTM_Barnvagn_Buga...

Pigge är rikskändis på gotland efter att ha förlorat fru o två barn i tsunamin.

Sorry men den där vagnen har absolut allt jag inte vill ha med min BB Förvånad

Nästan 5 000 är folk lättlurade på gotland ?
    wtf på ren svenska!
    kan jag få en förklaring till VAD är en KTM bugaboo vagn? vad står det för? varför har man valt att skända bugaboo med detta tryck? eller är det egentligen en snorunge som har klottrat på vagnen? 
  • Noiis
    annat82 skrev 2011-08-10 09:59:43 följande:
    Bugaboo cameleon finns bara med svart bas i limited edition, all black.
    Frog finns med svart bas, ev gecko där vet jag inte säkert.
    Annars mörkgrå
    japp gecko har svart bas
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-08-10 18:59:31 följande:
    SM: hemmabygge. Både fult och töntigt
    Ähm... JA!! dom kunde väl iaf haft den goda smaken att sy eget istället för att vanära den gamla oranga :-/
  • Noiis
    murresnurre skrev 2011-08-11 15:31:02 följande:
    Hej
    Jag har tänkt att prova på en Bugaboo och tänkte höra med er experter om ni skulle kunna ge mig lite råd, velar som en galning. Jag har tänkt köpa begagnat då jag inte har råd med en ny.

Jag är himla förtjust i den helgröna klädseln och jag har fått ett erbjudande att köpa en hyffsat billig sådan Gecko. Är dock lite tveksam pga att det inte finns någon bygel, att styret inte är höjbart (min sambo är 1,92) samt att det inte verkar så lätt att byta klädsel på den. Funderar på om dessa saker kommer störa mycket? Är det någon som har erfarenhet?

Ska man då istället kanske satsa på en Cameleon som dock är lite dyrare men både har höjbart styre, bygel och verkar enklare att byta färg på. Vad jag förstått finns det grönt topset till dessa men inte bastyg?

Sen tänkte jag också höra om varukorgen är densamma på alla 3 modeller?

vad är hyffsat billigt?

Jag gillar gecko men det är som du säger inte lätt att hytta nytt bastyg då det inte säljs längre. Bygel finns inte, men min son har aldrig haft bygel på sina vagnar och de funkar kalas bra. det som är sämst med gecko (tycker jag) är dock att man ändrar läge på sittdelen under sittdelen vilket gjorde att jag lessnade och sålde den + att den är väldigt låg!

Cameleon har fleece toptyg i grönt, dock säljs inte dessa längre heller utan då får man leta beg. eller köpa den "nya" limited edt tyget. själva basen finns inte i grön.
    Varukorgen är större på cameleon än på gecko och frog! hurvida de skiljer sig mellan frog och gecko vet jag inte.
  • Noiis
    murresnurre skrev 2011-08-11 20:41:26 följande:
    Tack så mycket för svaren!

Har bara en fråga till Cool. Är det någon skillnad mellan en vagn som är importerad från USA jämfört med en från Europa? När jag köpte min UJ var det nån som sa nåt om att styret på de amerikanska vagnarna inte tål vårt kalla klimat lika bra. Finns det något liknande att tänka på gällande Bugaboos vagnar?
    på europeiska cameleon så sitter banden till midjan i selen på sittdelen fast i ramen medans i USA sitter dom i sittdelen. med andra ord så om du köper en i usa och sen köper en ny sittdelsbas här så kommer du sakna halva selen! den går att köpa separat men bara så att du vet de
    annars e de ingen skillnad 
  • Noiis
    Fröken Ferdinand skrev 2011-08-11 22:11:41 följande:
    Hej.
    Är en nybliven bugaboo cameleon ägare..
    Köpte en cameleon RED (den med jeanstyg, svart chassi och röd broms)
    Och jag är ju ganska grön på området än..
    Tänkte fråga er om ni vet om det går att köpa ny varukorg i jeans?

Tackar på förhand :)
    Det är en limited edition så ända sättet att få tag på delar är att reklamara dom om dom är trasiga till återförsäljaren där du köpt vagnen. 

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-08-18 02:11:17 följande:
    Prus: Det har jag inte tänkt på men jag skriver verkligen ofta precis så där *tjatig*
    men vi Hjärta dig iaf!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21