murresnurre skrev 2011-08-11 15:31:02 följande:
Hej
Jag har tänkt att prova på en Bugaboo och tänkte höra med er experter om ni skulle kunna ge mig lite råd, velar som en galning. Jag har tänkt köpa begagnat då jag inte har råd med en ny.
Jag är himla förtjust i den helgröna klädseln och jag har fått ett erbjudande att köpa en hyffsat billig sådan Gecko. Är dock lite tveksam pga att det inte finns någon bygel, att styret inte är höjbart (min sambo är 1,92) samt att det inte verkar så lätt att byta klädsel på den. Funderar på om dessa saker kommer störa mycket? Är det någon som har erfarenhet?
Ska man då istället kanske satsa på en Cameleon som dock är lite dyrare men både har höjbart styre, bygel och verkar enklare att byta färg på. Vad jag förstått finns det grönt topset till dessa men inte bastyg?
Sen tänkte jag också höra om varukorgen är densamma på alla 3 modeller?

vad är hyffsat billigt?
Jag gillar gecko men det är som du säger inte lätt att hytta nytt bastyg då det inte säljs längre. Bygel finns inte, men min son har aldrig haft bygel på sina vagnar och de funkar kalas bra. det som är sämst med gecko (tycker jag) är dock att man ändrar läge på sittdelen under sittdelen vilket gjorde att jag lessnade och sålde den + att den är väldigt låg!
Cameleon har fleece toptyg i grönt, dock säljs inte dessa längre heller utan då får man leta beg. eller köpa den "nya" limited edt tyget. själva basen finns inte i grön.
Varukorgen är större på cameleon än på gecko och frog! hurvida de skiljer sig mellan frog och gecko vet jag inte.