Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Shoegirl skrev 2010-05-09 09:30:19 följande:
    Självklart överlever man inte med bara en topfärg. De trodde jag var självklart.
    Neeej, man måste nog ha minst två baser, några topset eller åtminstone en drös olika suffletter så man kan svira om vagnen efter humör. Tycker jag iaf, men så är jag ju en samlare också.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kajsan skrev 2010-05-10 15:30:27 följande:
    Jag har kört Swift med vobblande däck idag, känner mig helt snurrig. Det putar liksom ut på ena sidan av däcket, kanske nackdelen med lufthjul...
    Låter som en luftbubbla, pys ur luften och pumpa om.
  • Asereht
    sweetlina skrev 2010-05-11 08:25:57 följande:
    nån osm vet va de kostar o skicka sommarsuffla resp vanlig suffla me posten?
    Vägde en sommarsufflett i fleece nyligen och den vägde 235 g. En vanlig i canvas vägde 296 g. Det borde väl hamna på 36 kr om man inte packar skrymmande förstås.
  • Asereht
    LillaG skrev 2010-05-16 13:59:44 följande:
    En parasoll-fråga: Passar ett parasoll som är gjort till Frog på Cam?
    Är det inte bara olika fästen?
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-16 14:43:41 följande:
    De nyare parasollerna levereras med fyra olika fästen; dels för olika vagnar och dels för att man skall kunna fästa på olika ställen på vagnen. Det har aldrig gjorts något särskilt Frog-parasoll utan det gamla med fasta fästet passade lika bra till Gecko och Cameleon. De riktigt gamla parasollen (typ sex-sju år gamla) hade inget silvertyg under utan är bara enkelt bomullstyg.
    Tackf ör info, har ett svart parasoll med silver men bara ett fäste (iaf som skickades med). Då har man lite kött på benen iaf.
  • Asereht
    Stargirl skrev 2010-05-18 13:56:27 följande:
    Smartast är att köpa samma färg som basen då passar den alltid.
    Jobbigt bara när man har flera baser. Försöker bestämma mig men det är svårt! *gah*
  • Asereht

Jag har sandbas, denimbas, marin bas och en klarblå bas. Tror jag ska ha en dyna i sand för den funkar till alla utom klarblå och den får väl ha något annat då. Röd skulle funka i alla men då faller min sommarskrud lite då jag har sand/orange till sommaren och då vill jag inte ha röd dyna. Ska nog fundera en stund till. Svårt det här med dyna.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-18 15:22:15 följande:
    Har du gått efter instruktionsbokens rengöringsinstruktioner?  Jag gav "Bugga-kitet" till maken och han blev impad faktiskt och gjorde enligt boken och nu är den ljudlös! Knarrade rätt bra innan i plasten? "runt" de små hjulen.
    Och jag ska försöka komma ihåg siliconspray när jag åker int ill stan. Tackar!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21