Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Suck vilka idioter det finns! Tog hissen en våning på universitetet idag och i hissen står två karlar. Den första sa: "Hiss en våning?! Skandal!" och den andre: "Ja, det är skandal!." "Det kan man ju tycka" sa jag, någon förstummad... Varpå min kompis fräste till den ene: "Ska vi stoppa in en bebis i din mage så får vi se hur det går?". Man kan ju hoppas att forskare, eller vad de var för några, tänker längre än näsan räcker men tydligen inte. Vissa kan verkligen inte föreställa sig att det kan finnas dolda "handikapp" och tänker sig inte för alls. //// Mer positivt idag är att jag fått en läkartid imorgon.

• violatricolor
    mamma mys skrev 2011-10-25 22:47:31 följande:
    violatricolor: jo det är underbart, men tror att oron för att förlora barnet blir att nu när man börjar ställa in sig på att man faktiskt kommer få ett till barn i livet gör att det blir lite intensivt att hantera..man får ju på nåt sätt kortare tid på sig att vänja sig o tror att det är det som gör att jag drömmer så mkt om förlossningen nu o vaknar flera ggr o tror att det är igång...men det är väl hjärnans sätt att hantera allt man går igenom.... ska bli så skönt när lillan är här o allt gått bra...
    Kan säkert vara så! Kort tid att vänja sig, menar jag. Så kommer nog jag också känna om jag går så långt att jag verkligen tror att barnet kommer överleva....
    MiScHoOo skrev 2011-10-25 22:48:07 följande:
    det finns gått om idioter. Idiotiska saker finns det gått om kan själv bidra med ett som irriterar mig. Det är så att bli mamma (om jag klagar hur orolig jag är, vilka sparkar osv) som jag har aldrig varit gravid tidigare...
    Liknande kommentarer svider tycker jag  Har dock inte fått höra det så mycket. Vi har ju verkligen erfarenhet av att vara gravida, du till och med flera gånger.
  • violatricolor

Får jag vara med på BF-listan och stanna här i tråden ett tag? Känns som om jag bara klampat in här som ett nervvrak...

• violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-10-25 23:34:40 följande:
    ja det jar du helt rätt.det tråkiga är att dem glömmer min historia och som mina kära säger detta är normalt, gud vad ledsen jag blir till och med läkaren sa ingenting är normalt hos dig, jag vet att dem menar väl men det goda är inte alltid det bästa att höra... jaja   jag vet var jag har mina barn 
    Vissa jag känner normaliserar allt och det kan verkligen vara frustrerande. Andra oroar sig lite för mycket och blir till och med oroliga över saker som inte jag oroar mig så mycket över.... Om jag är trött och suckar lite, kan vissa bli oroliga och undra hur det är, fast jag kanske bara har sovit dåligt och har lite ont i ryggen...
  • violatricolor

Tack! Jag har BF 10/3 och klipp vet jag inte än. Om någon vill lägga in datumet så får hon gärna det annars gör jag det när jag sitter vid en dator. Vet inte hur man kopierar och klistrar in i mobilen... Surfar mest på mobilen just nu eftersom jag vilar så mycket jag kan och jag har inget bra sätt att ha datorn när jag ligger.

• violatricolor

Idag var jag hos läkaren och allt såg bra ut med cerklaget och tappen. Han tyckte jag kunde leva ungefär som jag gör. Fortsätta ta det lite lugnt med städning, handling, promenader osv men korta promenader och att plugga går bra, dock inte om jag får sammandragningar eller ont, då ska jag vila, och det händer ju några gånger i veckan så jag vet inte hur det ska gå att plugga. Han kunde sjukskriva mig sa han och jag vill ju inte ta några risker men samtidigt vill jag inte sjukskriva mig om det inte behövs... Svårt det där...

• violatricolor
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???