Lanie skrev 2011-10-09 13:53:09 följande:
viola: är det läkaren du pratade med som ska göra insättandet också? för mig var det ju så att den läkaren jag hade från början, som jag pratade med om cerklage var ju inte hon som sen gjorde insättandet. hon hade liksom ingen aning om hur ingreppet såg ut, vilka rutiner som fanns kring det osv. kanske är samma för dig, att läkaren du har inte riktigt har koll eftersom det inte är han som ska göra insättandet? på mitt sjukhus är det bara två eller tre läkare som gör insättandet, då det sätts så sällan så har de ngn typ av spetskompetens, att de har ett par som är duktiga på det.
Det är inte samma läkare som jag träffade i fredags som ska göra ingreppet men jag tror han har bra koll han också. Kan i och för sig vara så att varje läkare bestämmer vissa saker själv och att han därför inte vet riktigt hur det kommer att gå till. Dock har jag träffat även den läkare som ska sätta in det tidigare. Det är inte så många läkare på mitt sjukhus som gör det heller.
Jag kommer nog också att åka in ändå ibland... Men det är jobbigt att sitta och vänta om man kommer akut. Man kan få sitta flera timmar i värsta fall. Och så känner jag mig så besvärlig....
vixan skrev 2011-10-09 14:04:40 följande:
Jag fick inte bricanyl.
Ok, då får man inte det alltid alltså.
vixan skrev 2011-10-09 14:10:57 följande:
Jag hade glest mellan mina kontroller denna gången. Var fjärde vecka hade jag kontroll och sista veckan kom alla oro så var tredje skulle jag vilja ha. Jag har ju ett misslyckat cerklage bakom mig. Där såg allt bra ut på torsdagen lång och sluten tapp sen på fredagen satt allt igång så även om man gör kontroller ofta så är det ingen garanti. Det är bara lugnande för patienten att få kontroll.
Ja, jag antar att det mest är för att patienten ska lungnas.... Vad kommer det sig att ditt cerklage inte höll?