Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Vixan: Ja, de gör ju det och så har de ju bänt och dragit under operationen...

• violatricolor

Jag vet inte om det förvärrade smärtupplevelsen att jag vaknade inne in op.salen (det gör ju alla men jag somnade inte om).

• violatricolor
    FruHellström skrev 2011-10-13 18:22:22 följande:
    Klart det blir en otäck upplevelse när man varit sövd, sen när det rör ens lilla barn blir det ju såklart värre. Ta det lungt nu o vila o ladda batterierna så kommer allt gå superbra! Kramis{#emotions_dlg.flower}
    Tack

• violatricolor

Har alla ni fått restriktioner? Jag har bara fått det tills jag slutar blöda....

När cerklaget tas bort: Är det bara lustgas som gäller? Eller finns alternativ? 

• violatricolor

Mamma mys: Ok, det var mycket restriktioner, inte alls som jag. De tycker jag ska leva ungefär som vanligt när jag slutat blöda. Har inte sagt något om promenader och sex ens... Nu tar jag det lite lugnare än vad de säger men samtidigt försöker jag röra mig lite så att jag inte blir förstoppad för det kan ju inte heller vara bra... Men röra mig lite menar jag promenader på max en kilometer och laga mat.

• violatricolor

Fru Hellström: Jag undviker sex även om det inte är läkarens rekommendation... Verkar som om de inte ger några rekommendationer om de saknat forskningsunderlag... Och mässor går jag inte på. Får ont av att shoppa lite bara så nä, inga mässor.... Som sagt, nästa år!

• violatricolor

Ester: Min läkare var inte ett dugg stressad när det gällde att sätta cerklaget... Han menade att de brukade sätta dem v 16-19 ungefär... Och jag gick mitt i v 18+3... Men då var det planerat och jag hade fortfarande lång tapp! Om tappen är påverkad, vilket den ju kan vara så "sent", är det svårare att sätta. Att det blev så sent i mitt fall berodde nog på att de också ville se hur tappen påverkades från v 12 till 17-18 och dem påverkades inte alls, vilket gjorde att de var tveksamma till cerklage men sedan enades de (tre läkare) om cerklage ändå pga min livmodermissbildning. Om det går bra denna gång kanske de sätter det lite tidigare nästa gång? Återstår att se hur det går. Har precis fått det och det är en så jobbig tid nu... Vill inte mista ett barn till

• violatricolor

Verkar vara så himla olika! På mitt sjukhus verkar rutin inte vara att sätta dem v 13-15 utan snarare runt v 16. Hoppas de gör en individuell bedömning bara.... Och ingen ab eller bricanyl för min del i samband med insättandet. Hade nog fått det om jag haft bakterier eller mycket sammandragningar. Jag tror nu att jag har lite sammndragningar, som jag även känt tidigare och inte varit säker på vad det varit. Kommer några gånger om dagen och gör inte ont men känns obehagligt. Hoppas de inte påverkar tappen?!

• violatricolor

Trassel: Mina sd är inte heller regelbundna utan kommer några per dag. Kanske 5. Tror jag ska räkna dem imorrn. Jag får ta upp det nästa gång jag träffar läkaren el bm eller så ringer jag dit på måndag. Hoppas det inte är någon fara...

Svar på tråden Cerclage?