Cerclage?
Trassel: Skönt att höra! Ja, tänk om man är lite normal
Trassel: Skönt att höra! Ja, tänk om man är lite normal
FruHellström: Men vilken barnmorska!!!
Trassel: Grattis till 23 veckor! I vilken tidning läste du artikeln?
Trassel: Tack, du behöver inte skicka den men då vet jag vilken tidning i alla fall!
Åh jag blir så stressad och ledsen av hur rörigt det är ibland på min spec.mvc. Tänker hela tiden att de har så många patienter att de nätt och jämt hinner med men jag blir ju inte mindre stressad för det. Jag fick cerklaget den 12/10 och skulle få en återbesökstid denna vecka, sa läkaren, men har inte fått någon och läkarens tidbok är full så jag vet inte när eller hos vem jag får det. Eftersom de sa att jag skulle få tid denna vecka så kändes det ju viktigt. Jag är ju jätterädd att skjuta upp en kontroll och att det ska få ödesdigra konsekvenser. Dessutom är jag inte sjukskriven utan pluggar 100 % och det är ganska krävande kurs just nu med arbete i par och vi ska boka in möten med en massa olika människor så det hade varit bra om jag åtminstone visste när jag har mina läkartider... Jag blir verkligen skitstressad av detta.
Nu var jag på akutmottagningen förra veckan och mätte tappen pga sammandragningar och då mätte hon den till 45 mm men jag tror inte riktigt på det för hon verkade lite osäker så jag vill gärna få den mätt av någon av de två läkare som mätt den tidigare. Den har tidigare legat på 38-39 mm och dagen för cerklageinsättningen låg den på 35. Vet inte om den kan öka så mycket bara så där?
Ska tillägga att sambon gör det mesta vad gäller matlagning, handling och städning eftersom jag ofta får ont eller sammandragningar och inte vågar riskera något. Men eftersom jag inte fått några restriktioner vågar jag inte heller vara helt stilla för jag vill inte få förstoppning och blodproppar (äter inget blodförtunnande). Dessutom är det ju skönt att fastän jag avstår från mycket åtminstone kan fortsätta plugga. Jag är ju uttråkad och isolerad som det är. Får väl se om läkaren hittar på något annat efterhand men det verkar inte så.
Har alla ni andra fått restriktioner? Ursäkta om jag frågat detta förut... Jag är så glömsk just nu.
Läkaren har fått en lapp så han ringer nog imorgon förresten. Ska verkligen be om en plan. Vill ha lite framförhållning... Dock är det möjligt att han inte tycker att vi måste ses denna vecka eftersom jag var inne akut förra veckan (på akutmottagningen på KK). Vad fick ni för återbesök efter cerklageinsättandet? Kollade de extra nog första ggn?
Jag är i v 20+1 idag förresten!
Har gått halvvägs. Alltid något!